Een jaar werken in Nieuw-Zeeland

Is het mogelijk een jaar te werken in Nieuw-Zeeland als gediplomeerde? Dus geen working holiday, maar echt als volwaardig tewerkgestelde.
Met welk programma wordt dit dan geregeld?
Ik zou dit willen doen om ervaring op te doen en om het land qua dagelijks functioneren wat beter te leren kennen. Om te kijken of ik er op termijn zou kunnen wonen.

Alvast bedankt.

Iemand die hier meer over weet? Het internet geeft geen eenduidig antwoord.

Hoi,

Beetje een oude post, ik kom hem toevallig tegen.

Heb je al een antwoord op je vraag? Er zijn namelijk wel beroepsgroepen waar een soort van uitwisselingsprogramma’s voor zijn, omdat men in Nieuw-Zeeland soms gewoon staat te springen om zogenaamde “skilled workers”.

Groetjes, Cyriellie

Ah op die manier.
En zijn werkgevers er dan ook op uit om je slechts aan te nemen voor een jaar?

Dat ligt er helemaal aan, het gaat allemaal wel het makkelijkst als je een aanbod hebt liggen van een werkgever in Nieuw-Zeeland.

In Nieuw-Zeeland vallen op dit moment de volgende werkgebieden onder de zogenaamde “Skilled migrant”:

[ul]
[li]Onderwijs[/li][li]Gezondheid en medische beroepen[/li][li]Informatica en communicatie technologie[/li][li]Agricultuur en landbouw[/li][li]Bouwkunde[/li][li]Handel[/li][/ul]
Dit betekent dat mits je aantoonbare diploma’s en ervaring hebt op deze gebieden, je makkelijker aan visa’s kunt komen om langere tijd in NZ te werken en eventueel zelfs kunt emigreren.
Meer informatie over de verschillende permits en visa’s (let op, er is een verschil!) kun je vinden op de website van de overheid.

1 like

Ok dat maakt het duidelijk.
Bedankt!