Een jaar naar Canada

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum dus ik wil eerst even kort vertellen wie ik ben. Mijn naam is Mandy, ik ben 25 jaar oud en ik heb het plan om volgend jaar (of eind 2014) voor 6 maanden tot een jaar in Canada te wonen. In principe zal ik in Ontario gaan wonen, bij een goede vriend van mij. Het Visa en de werkvergunning van het Working Holiday program heb ik in huis liggen.

Inmiddels ben ik al bezig het een en ander voor te bereiden, terwijl ik nu nog bezig ben om af te studeren voor mijn master. Nu kwam dit weekend de vraag bij mij op hoe het eigenlijk allemaal geregeld moet worden met een eigen auto. In principe wil ik graag een auto kopen, een wat oudere tweedehands, en die zelf in Canada verzekeren op gedeelde naam met die vriend. Hij is gewoon Canadees en hij verwacht geen problemen met de verzekeraar.

Nu is mijn vraag hoeveel de koop van een tweedehands oudere auto met de daarbij behorende kosten en verzekeringen etc ongeveer is. Ik probeer voor mijzelf een soort kostenplaatje op te stellen, :slywink: zodat alles wat overzichtelijker wordt.

Alvast bedankt iedereen :dag: