Hallo,
Ik vertrek begin mei voor een jaartje naar Australië. Ik wil een combinatie van rondreizen en werken doen. Ik vertrek vanuit Melbourne en wil zo rondreizen. Ik wil de zon volgen zodat ik altijd warm weer heb. Waar kan ik het beste wanneer gaan? En doe ik best de oostkust of de westkust? Groetjes
Hey ![]()
Ik wil dit ook doen maar zou rond eind september begin oktober gaan, het zomerseizoen begint dan ideaal om werk te vinden.
Ook heb ik al heel wat opgezocht op het internet en bij de organisatie WEP terecht gekomen. Daar bieden ze formules aan Job&Travel je moet dat eens bekijken, zeer interessant! ![]()
Groetjes Valentine
Hallo Miguel,
Zoals Valentine al zegt, je begint in het verkeerde jaargetijde op de verkeerde plek. Je had beter naar Darwin kunnen vliegen. Nu heb je kans dat als je van Melbourne naar Sydney reist, dat je in de Victorian Alps en Snowy Mountains kunt gaan skiën.
Mei is de late herfst, Melbourne 16 graden, juni 14. Zie: Melbourne - climate, averages and extreme weather records Op deze site kun je elke willekeurige plaats intikken om te kijken hoe het er is.
Als je echt in Melbourne aankomt zou ik bijna zeggen: Melbourne, Adelaide, Port Augusta, Alice Springs, Darwin en dan via de oostkust terug. Maar je zult ook moeten uitzoeken waar je werk kunt vinden. Fruit plukken kan het jaar rond mits je op de juiste tijd in de juiste streek bent. Google eens op ‘Fruit picking jobs Australia’ of ‘Harvest jobs Australia’. En de sites die Valentine noemt natuurlijk.
Succes,
Willem
Hallo,
Nu was mijn idee een beetje hetzelfde voor een jaar naar austrailie, maarja waar te beginnen?
ik vroeg me dus af ik wil eind dit jaar (2015) november/december naar australie vertrekken,
nu ben ik benieuwd waar ik zou moeten beginnen en wat ik het beste kan doen.
zelf zal ik wel een redelijk budget meenemen, maar zou het ook leuk vinden om te werken.
waar kan je bijvoorbeeld het beste verblijven tijdens het reizen en tijdens het werk?
Mvg, luuk
In november zou je in Sydney kunnen beginnen, dan tot februari/maart in het zuiden blijven en dan naar het noorden. Werken kan langs de Murray River, de streek Riverina en Mildura. Verblijf kan in hostels maar de bedrijven waar je werkt bieden soms ook onderdak.
Wil je werken voor kost en inwoning dan kun je gaan Wwoofen. Je gaat toch wel op een working holiday visa, anders wordt werken illegaal en moeilijker. Hierboven staan al tips waar en hoe je werk kunt vinden.
Hier nog een nuttige site: http://nomadsworld.com/jobs/home/12/36-fruit-picking-seasons-in-australia
Hallo Willem, Nu was ik van plan om gewoon een work,holidayvisum te nemen voor een jaar, ik zou graag in Sydney willen beginnen daar leek het mij handig om een startpakket te nemen aangezien ik alleen ga, zij zeggen dus we zullen je daar helpen met het zoeken naar werk, en dan kan ik na die week gewoon zelf kijken hoenik het ga doen nu ben ik alleen benieuwd of ze mij genoeg kunnen helpen zodat ik zelf op pad kan gaan?