6 maanden naar Australie

Hallo!

Ik wil volgend jaar naar Australie voor een half jaar.
Het is alleen zo groot dat ik niet precies weet waar ik heen wil, en of ik wil gaan werken of alleen maar ga reizen.
Is er iemand die ook zo lang is geweest of gaat?
tips zijn altijd welkom

Groetjes Ilse

Kan een moderator dit topic naar een andere plek verhuizen? Het is geen blog. En aansluitend de vraag welk half jaar je wilt gaan, dit ivm met het weer en of je gezien je fotootje er al eerder bent geweest en daar weer heen wilt of juist niet?

:zon02:

Ja, en?

Ik weet nog niet precies hoe deze site werkt.

die foto was in the kimberly genomen.
Maar ik weet wel dat ik nu een ander deel van australie wil zien.
Ik ben nu nog met school bezig, dus wil eind dit jaar of begin 2013 naar australie.

Hoi Ilse,

ik zou je vraag gewoon nog een keer in het Australië Reiscafé zetten. Mijn oproep aan de moderator is kennelijk niet opgevallen. Zal hem eens een pb sturen. In het Reiscafé wordt veel gereageerd, hier duidelijk niet.
Toch even op een korte reactie op je vraag en wellicht later meer als je een richting hebt bepaald.
Of je ‘eind dit jaar’ of ‘begin 2013’ begint met je reis kan het plan wel degelijk beïnvloeden. Stel dat ‘eind dit jaar’ ergens in november/december is, dan moet je het noorden mijden ivm het regenseizoen. Is ‘begin 2013’ januari of februari, dan moet je zorgen dat je aan het eind van de reis niet in bijvoorbeeld Victoria of in het zuidwesten van West-Australië bent. Dan is het daar winter en kun je als je wilt (en de juiste kleding bij je hebt) ski’s huren en de Victorian Alps gaan verkennen. Mensen uit Perth en daar beneden die niet (meer) werken trekken in die tijd bijvoorbeeld voor langere tijd naar Coral Bay.
Voordat we onze reis begonnen heb ik rond Australië de gemiddelde temperaturen uitgezocht. En zo zijn we 5,5 jaar ‘met het weer meegereisd’. Kerst en oud- en nieuw twee keer gevierd in WA, een keer in SA, een keer in Victoria en een keer op de grens van NSW en Queensland. En in juni tot augustus waren we in warmer streken.
Suggestie: Start in Tasmanië, Victorian Alps, dan richting Adelaide met onderweg Great Otways, Great Ocean Road, Grampians, Kangaroo Island, Flinders Ranges, Eyre Peninsula (Port Lincoln), Port Augusta, Coober Peedy, Alice Springs, Uluru, Katherine Gorge, Litchfield en/of Kakadu, Darwin.
Hele grove schets, maar wellicht helpt het.
Alternatief is landen in Perth, het zuidwesten van WA doen, Nullarbor over, Eyre Peninsula, Flinders Ranges en omhoog.
Of: Perth, eerste het zuid-westen uitgebreid doen, terug in Perth en langs de kust omhoog. Snorkelen vanaf het strand bij Coral Bay en in Cape Range National Park, excursie Bungle Bungles, Kununurra, excursie Lake Argyle. Dan vanaf Katherine weer de Kath. Gorge, Litchfield en Kakadu en terugvliegen vanaf Darwin.
Hele grove schets, maar wellicht begin. Vanaf Melbourne via de oostkust naar Cairns kan natuurlijk ook. Maar zuid beginnen en noord eindigen is essentieel.

1 like

TIP: Leen een Lonely Planet Australia bij je bibliotheek! Kijk bijvoorbeeld naar de ‘Suggested itineraries’ (voorbeeldroutes), de highlights, en per hoofdstuk naar de highlights per gebied. Je leest daar ook vanzelf hoe ontieglijk duur het is om daar een half jaar alleen maar te reizen… dus wellicht is werken wel nodig.

Overweeg ook deze optie: een aantal maanden Australië, en daarna een aantal maanden reizen in Zuidoost Azië. Daar is het reizen veel goedkoper, en ook heel interessant, afwisselend, cultureel, mooie natuur, veel andere reizigers, lekker weer, lekker eten, lekker drinken, lekkere massages. :slight_smile: