(origineel bericht op be-more.nl)
Een gratis extra dag op 29 februari !!
Het is schrikkeljaar dus hebben we vandaag mooi een extra dag. Het is toch geweldig dat je een gratis extra dag in je leven krijgt. Nou ja gratis, ik hoor vandaag op de radio dat deze dag in Nederland 57 euro per inwoner kost. Dat is toch een koopje maar nog niet zo goedkoop als 10 pennen bij mij. Die kosten immers maar 20 euro en je kunt er meerdere dagen leven van kopen op Malawi. Kijk dus eens om je heen of je iemand kent die nog setjes pennen wil afnemen. Ik heb er nog meer dan genoeg. Intussen natuurlijk wél een groot DANKJEWEL aan iedereen die al een bijdrage gelevert heeft. Er zit al 1200 euro in de kassa maar de inkoop moet daar natuurlijk nog af. Daarnaast hebben zich al diverse mensen gemeld die voetbalschoenen kunnen regelen. Het eerste paar, van buurjongen Teun, staat al in de keuken te blinken. Ons moeder had nog wat knikkers en kleurpotloden gebracht en vriend Jos gaf dit weekend nog wat engelstalige boeken af. Ik stop even met de boeken tenzij iemand nog specifieke kinder- of vrouwenboeken heeft. Ik heb voor het eerst een afbeelding ingesloten omdat het misschien wel leuk was om te zien hoe de bibliotheek in Mawa Otisamala er nu uitziet.
Afgelopen zaterdag heb ik een info/trainingsdag gehad in Nijmegen. Veel praktische info opgedaan. Er is geen electriciteit op de plek waar ik heenga dus staat iedereen op als het licht wordt en gaat naar bed als het donker wordt. Voor de goede orde. Dat is om 05.00 en 18.00 uur. In de praktijk rekt men de avond nog wat op met kaarsjes en olielampjes maar om 20.00 uur is alles in diepe rust. Ik kom dus zeker heel relaxed terug. In het weekend verzamelen de vrijwilligers zich in een backpackers lodge bij Lake Malawi. Daar is wél stroom, internet, een douche en een bar. Ziet er dus goed uit met dien verstande dat het water van het meer en het douchewater een kans op worminfecties geven genaamd Bilharzia (ga maar niet googelen want het is niet gezellig). Het meer schijnt wel heel mooi te zijn voor duikers en snorkelaars.
Ik sluit maar eens af zonder Malaweetje. Tot de volgende Blog