Al surfend naar info over NW-Canada stuitte ik onlangs op deze website: Moped Trip - 18660 km by moped
De link gaat naar een -uitgebreide- website van ene Walter Muma die in 1978 vanuit Toronto naar NW-Canada is gereden…op een brommertje (een Mobylette voor de wat ouderen onder ons).
Hij heeft gedurende deze 3 maanden durende reis veel foto’s gemaakt.
In totaal heeft hij ruim 18.000 km gereden.
Voor degenen die de regio kennen van vakantie (of de gelukkigen die er wonen) is het wellicht leuk om te zien hoe bijv. de Alaska Highway, de Cassiar Highway of de Dempster Highway er 32 jaar geleden uitzagen.
De foto’s zijn van hoge kwaliteit en het loont de moeite ze te bekijken, zeker met zijn pragmatische commentaar erbij.
Ik heb Walter gemaild om toestemming om een link naar zijn website op dit forum te mogen posten. Hieronder volgt zijn antwoord:
*Rob,
Good to hear from you.
Yes you may write a brief summary and post a link to any of my sites, no problem.
The only thing I don’t allow is copying material from my sites to any other site on the Internet.
I wish you all the very best on your relocation to Canada’s north country!!!
If and when you put something up on the Internet, please send me a link, as I would be very interested in reading it (if it’s in English).
Walter Muma
*
Voor degenen die geïnteresseerd zijn: neem de tijd om z’n website te bekijken. 't Is niet iets waar je in een uurtje meer klaar bent.
Rob