Wij gaan in januari naar Thailand en ik wil heel graag een dag of 5 op een écht rustig eiland zitten. Bij voorkeur een accommodatie op het strand, alleen maar zandwegen, lekker eten en rust. Wie weet die bijzondere plek voor ons?
Het tropische paradijs-eiland Koh Samet ligt in de provincie Rayong en is gemakkelijk bereikbaar vanuit Bangkok en Pattaya. Het is heel makkelijk om op Samet te komen, en het eiland biedt veel rust en schoonheid, en vele prachtige stranden. Het is een hele populaire bestemming voor zowel Thais als toeristen die voor het weekend uit Bangkok willen ontsnappen.
Ikzelf ben er al dikwijls geweest daar,en ik kom er altijd graag weer terug!
Ook een pluspunt het is maar 21/2uur verwijderd met de bus vanuit Bangkok!!
Je stopt met de bus in Ban Phe om aldaar de overzetboot te nemen naar het 6.5km gelegen eilandje in de zee.
De overzetboot doet er een kleine 30minuten over,met de speedboot doet je er 10 minuten over,maar dan betaal je wel 1000bath!
Koh Pangan is ook lekker rustig als er niet toevallig de jaarlijkse full-moonparty is. Als de rust te erg word kun je vrij snel op koh samui staan waar het het tegenovergestelde is. (drukdrukdruk)
En zelfs tijdens de full moon is de noord- en de oostkant relatief rustig (buiten seizoen dan toch…)
Heb goeie verhalen gehoord over Mai Pen Rai (http://thansadet.com/) en Tree House (http://www.tree-house.org/) op Koh Phangang. Beiden vlak bij elkaar op een erg afgelegen stukje.
Moet het zelf nog gaan ervaren!
Nog niet geweest, maar ziet er best aardig uit… Koh Phangan is iig een heerlijk eiland. Gewoon Haad Rin vermijden en je zit goed. Haad Rin vonden wij nogal ‘Toremolinos’ in Thailand. Lelijk, duurder, vuiler… Moet je wel eens gezien hebben, maar daar blijft het ook bij.
Wat wij deden was: de ochtend na de full moon party naar Haad Rin met de scooter om even te gaan ‘mensjekijken’. Alle zonverbrande pillenzombies zien passeren terwijl je lekker met een nuchtere en frisse kop aan je eerste coctail zit te slurpen.lol2lol2lol2
jaarlijks heb elke maand met de full moon party te maken
Bedankt voor jullie reacties maar ik geloof dat ik toch naar een nog rustiger/authentieker eiland/strand op zoek ben:wink:. Ik ben nog nooit in Thailand geweest maar ik ga graag naar de plekjes die weinig andere toeristen bezoeken en Koh Phagnan klinkt toch wel als erg bekend/toeristisch met zijn full moon party. Is die trouwens niet iedere maand ’ full moon’ ? Ik ga er in ieder geval eens naar kijken.
Kennen jullie toevallig Koh Yao Yai? het is best een groot eiland maar er wordt weinig over geschreven.
Annelies
Heb er ook van gehoord, weet niet of het echt rustig is, misschien dat je hier wat aan hebt:
met uitgebreide beschrijving van heel veel eilanden in Thailand.
Je bedoeld Koh Yao Yai tussen Phulet en Krabi, in de baai van Phang Nga? Zo ja, dan is dit inderaad een eiland wat jij (en ik ook!)zoekt. Ben hier in 1994 al eens geweest. Toen nog volkomen onbedorven. Er schijnen ook nu nog maar een paar hotels/resorts te zijn. Nog avontuurlijker is Koh Yao Noi, iets ten zuiden van Yao Yai. Beiden zijn ideaal om in een paart dagen helemaal tot rust te komen, en toch nog groot genoeg om er op uit te gaan om oa het dagelijkse leven in de dorpjes te bekijken met rijstvelden, rubber- en kokosplantages, bezoek aan een schooltje of heerlijk genieten aan het strand. Let op, hier zijn vrijwel geen faciliteiten. En neem genoeg contant geld mee. Een pinautomaat is hier nog een onbekend iets…
En bedoelde je dit eiland niet, dan wordt het hoog tijd dat je er toch meer over te weten komt!
Sorry kleine correctie; Koh Yai Yai ligt ten zuiden van Koh Yao Noi. En wat ik hierboven geschreven heb, moet je net andersom lezen…
Mijn excuses voor het ongemak.
Koh Lipe of 1 van de eilandjes daar in de buurt.
Zeg Steven,hoe is het tegenwoordig het toerisme op de “Similand eilanden”?
Je hoord daar weinig nieuws over,ook kommer en kwel betreffende het weer?
groetjes:georges.
Weinig mensen die er overnachten, er is namelijk maar weinig accommodatie.
Maar er gaan trips naar toe op het moment, geen enkel probleem. officieel gaan er pas sinds 1 November weer trips heen, dus vandaar dat je er weinig over hoort op het moment, is pas begonnen.