Een brood vraagje

:dag: na een supervakantie te hebben gehad op Djerba ben ik toch met een verlangen en een vraag blijven zitten.
we hadden bij de ontbijt en lunchtafel een donker bruin rond plat brood, wat volgens mij geen volledig graan brood was, er zaten volgens mij ook noten in verwerkt.

ik ben nu al een poosje aan het zoeken op het net, maar kan er niets over vinden, en dat vindt ik wel heel erg jammer.
ik zou het zo graag willen maken:zon02:

bij navraag in het hotel kwam ik jammer genoeg niet aan die wetenschap, en ik hoop dat iemand mij hier op dit forum op weg zou willen helpen:wereld:

in elkgeval alvast vriendelijk bedankt:kus:

Geen flauw idee wat daar allemaal inzit, maar ik zal het voor je navragen.

1 like

Hallo Lady,

Ik heb je bericht doorgestuurd naar Djerba het en kreeg vanaf Djerba het volgende antwoord terug.

BESTE DJERBA-FAN!
Natuurlijk navraag gedaan aan alle kanten maar de lokale bevolking kent alleen het brood met stukjes zwarte olijf wat gemaakt word tijdends de Ramadan. Waarschijnlijk is het een home-made recept van de kok in jullie hotel. Vroeger was hier alleen wit stokbrood maar dat begint te veranderen, alhoewel de lokale bevolking nog steeds heel trouw hun witte stokbroodje koopt… soms, heel moedig, lichtbruin! Dus om die smaak weer terug te krijgen zit er niets anders op dan terug te komen op het eiland!
Sterkte,
Ruud van der Pol.