Een avontuur op een Thais eiland .... Welk eiland ?

Een avontuur op een Thais eiland … Welk eiland ?

Van echt avontuur kun je niet meer spreken wanneer je naar Phuket, Ko Phi Phi , Ko Lanta, Ko Phangan, Ko Tao, Ko Chang of Ko Samui gaat.
Waar zijn ze gebleven, die verhalen over spinnen van 15 cm in je kamer, of het restaurant waar je kip bestelde, de brommer startte, en de kip eerst moest gaan halen ? Of een shared bathroom met een pad ?

Op welk Thais eiland kun je nog zulke avonturen beleven ? Of vergissen wij ons, en maak je ook op de platgelopen eilanden nog de raarste dingen mee ? Kies dan voor overig…
Hierboven kan je stemmen in de peiling,hieronder kan je het één en ander kwijt over jou avonturen die je hebt meegemaakt tijdens je verblijf in Thailand.

http://bangkokpattayapackages.com/wp-content/uploads/2011/06/thailand1.jpg

Met dank aan Hans 2007 voor het bedenken van deze peilingsvraag.

Voor het beantwoorden van deze peilingvraag heb ik een aantal van de als optie vermelde eilanden aangevinkt. Maar ook de optie ‘overige’ heb ik aangevinkt. Dit omdat er wat mij betreft nog veel eilanden zijn die een bezoek waard zijn. Dat zijn wat mijn voorkeur aangaat dan niet bestemmingen als Koh Samui of Koh Samet (te toeristisch naar mijn smaak), maar eilanden waar het toerisme nog minder zijn stempel op heeft gedrukt. Maar ieder haar of zijn eigen smaak en voorkeur natuurlijk.

Je noemt het wel maar neemt het niet op in de peiling: Phuket, Phi Phi, Tao etc. Laat dan ook Samui weg uit de peiling.

Je kunt mogelijk nog Racha Yai, Yao Yai, Yao Noi toevoegen aan de peiling.

Hee jongens,

We willen graag jullie raarste, leukste, gezelligste (Noem het maar op) verhalen horen…
Het mooiste zou zijn dat er mensen naar aanleiding van jullie verhalen een bezoek brengen aan het desbetreffende eiland.

Dit is nu echt de vraag die ik beantwoord wil zien. Rond de komende jaarwisseling willen wij na een aantal maandjes Nepal en India even genieten van een mooie strandlocatie, snorkelen, wandelen, uitrusten… Luxe hoeven we niet, wel een mooi plekje… Ik hoop dat ik via deze vraag van jullie meer te weten kom… en misschien eindelijk kan beslissen welke richting we dan uitgaan…

Genieten op een Thais eiland, of in de regio?

Helaas, ik heb op Thaise eilanden nog nooit iets avontuurlijks meegemaakt…
Wel in Maleisie, Pulau Perhentian Kecil, zo’n 15 jaar geleden, waar we midden in de nacht, na een echte tropische stortbui, wakker werden vanwege ‘vreemde’ geluiden in ons zeer eenvoudige bungalowtje. Nadat we de zaklantaarn hadden gevonden en naar boven schenen, zagen we dat ons bed aan alle zijden omringd was met wilde civetkatten die blijkbaar wilden schuilen voor de regen. Ik moet bekennen dat ik daarna geen oog meer heb dichtgedaan en wel eens beter heb geslapen…
Maar ja, dat was Maleisie, dus enigszins off-topic :slight_smile:

Dat is nu net het vreemde aan toerisme … iedereen wil op reis naar plaatsen waar er geen toeristen zijn … paradoxaal toch ?
Net zoals al die mensen die op een winkelzondag in de winkelstraten lopen en tegen elkaar zeggen dat er wel veel volk is … :wink:

1 like