(origineel bericht op be-more.nl)
een andere wending
Lieve Allemaal,
Zoals jullie in mijn weblog hebben gelezen gaat het allemaal goed hier en heb ik het erg naar mijn zin, hoewel ik de laatste dagen wel gespeeld heb met de gedachten dat 3 maanden wel lang is voor dit project. Alleen meewerken met de dagelijkse werkzaamheden geeft mij voor nu voldoening, maar 3 maanden is wel wat lang.
Alsof het lot het zo moest besluiten, kwam er gister een man langs, die een sponsorloop organiseerd voor een aantal goede doelen in de omgeving van Durban, waaronder zijn project (het oprichten voor een soort zorgboerderij). Samen met nog 10 andere medewerkers en/of betrokkenen van verschillende projecten gaat hij in een maand tijd<strong> </strong>558 km lopen. De route zal van Durban via Pietermaritzburg naar Port Edward zijn en dan terug naar Durban via de kust. De bedoeling is dat ze onderweg verschillende bedrijven benaderen om te sponsoren.
Je raadt het al, ik ga ook meelopen met deze route! Ik loop (samen met een ander meisje (nl) van Isiaiah) mee met deze groep om geld binnen te halen voor Isiaiah. 5 november vertrekken we en 10/11/12 december zijn we weer terug in Durban (ligt eraan hoe snel we lopen). Het meerendeel zullen ze 's ochtends vroeg lopen om de rest van de dag bedrijven te benaderen en ons weer op te laden voor de volgende dag.
Kleding en goede wandelschoenen zijn gesponserd (deze krijgen we as maandag) evenals eten, drinken en een slaapplek onderweg.
Mijn zorg was in het begin of het wel verantwoord en veilig was om mee te lopen maar hier heb ik inmiddels een goed gevoel over.
Gister heb ik een stempel bij de politie gehaald dat ik meedoe met deze loop. Iedere dag als we een nieuw dorpje benaderen gaan we eerst naar een politiebureau om te zeggen dat we er zijn, zodat zij ons kunnen volgen gedurende de maand. En zo zijn er nog meer veiligheidsmaatregelen getroffen. Ook rijdt er een auto achter ons aan voor de spullen, hier kun je ook nog inspringen als het echt niet meer gaat. Ik ga er niet vanuit dat dit nodig is, we lopen per dag 20 km op een normaal tempo.
Dus, komende maand zal ik even niet online zijn :). Ook de nieuwe vrijwilligers van de maand november zou ik helaas niet ontmoeten. Natuurlijk wil ik hun heel veel succes en plezier wensen bij Isiaiah, maar dat zou vast wel lukken!
Ik heb natuurijk wel gewoon mijn telefoon bij me en ben daarop bereikbaar. Ik doe mn best om af en toe wat van me te laten horen.
Liefs, Sanne
Ps: uiteraard is sponsorgeld altijd welkom! Als jullie wat willen geven, laat het mij even weten.