(origineel bericht op be-more.nl)
Overweldigend !!
Nog 10 dagen en dan is het eindelijk zover, het grote avontuur gaat beginnen.
Alle voorbereidingen zijn getroffen.
Wat is het een geweldige tijd geweest de laatste weken,vele donaties mcoht ik in ontvangst nemen.
Met vandaag als hoogte punt de "goede doelen"actie van basisschool Th.J. Rijkenschool uit Elshout.
De kinderen hebben een maand geleden allemaal een kerstkaart gemaakt, deze zijn afgedrukt en door de kinderen verkocht.
Vandaag was de cheque overhandiging tijdens de kerstviering, er is maar liefst 1125,- euro opgehaald. Echt een overweldigend resultaat.
Tijd om te vertrekken naar mijn project Isiaiah 54 in Bluff vlakbij Durban.
Isiaiah 54 is opgezet door het echtpaar Glynnis en Keith, zij vangen daar misbruikte , verlaten en mishandelde kinderen op, dit is een tijdelijk verblijf tot er een betere plaats voor deze kinderen is gevonden.
Daarnaast bied Isiaiah 54 hulp aan zwangere tienermoeders.
Zondag 1 Januari vertrek ik om 14.15 samen met de andere Ineke vanuit Schiphol. Om 23.45 zullen we landen in Dubai, daar hebben we een overnachting. De volgende dag vliegen we om 10.30 uur naar Durban, waar we rond de klok van 17.30 uur aan zullen komen.
Daar zullen we opgevangen worden, en zullen die nacht verblijven in een backpackers hotel. Op deze avond maken we ook kennis met andere vrijwilligers van andere projecten in Zuid Afrika. Hier kunnen we lekker bijkomen van de reis, en zachtjes gaan wennen aan de Afrikaanse cultuur.
De volgende dag hebben we een introductie ochtend, en s`middags worden we naar ons project Isiaiah 54 gebracht…
Lieve mensen , ik wil iedereen bedanken voor de interesse, de belletjes en de vele donaties!!!
Mijn volgende berichtje zal wellicht vanuit Afrika gaan komen, dan zal ik meer vertellen over mijn werkzaamheden op het project.
We gaan er iets moois van maken !
Groetjes, Ineke