(origineel bericht op be-more.nl)
nog 26 dagen!
hallo!
jaja, nog 26 dagen voor mijn vertrek… inmiddels heb ik mijn lijstje met ‘dingen die ik nog moet doen’ aardig afgestreept en ben ik ook bijna zover om zo goed als mogelijk voorbereid weg te gaan. ook slaan wel een beetje de kriebels toe…een lange reis om te maken, het missen van mijn familie/vrienden en vriend en wat ga ik daar allemaal mee maken en zien? ik laat het maar over mij heen komen.
zondag 6 novemver om 15.05 vlieg ik vanaf amsterdam naar london en van london naar johannesburg en van johannesburg naar durban. waar ik uiteindelijk 7 november om 10.05 aan zal komen. die eerste dag/nacht zullen we verblijven bij de backpackers blue sky mining om te wennen aan de cultuur, even te ontspannen met de andere vrijwilligers etc…
de volgende dag zullen we worden opgehaald om naar Isiaiah te vertekken. ik zal in het kort wat vertellen over Isiaiah:
In een plaatsje vlakbij Durban genaamd Bluff staat Isiaiah 54. Wat in 2010 nog een klein huisje was, is inmiddels uitgegroeid tot een groot huis. Na ruim 24 jaar en 600 kinderen een veilige plek geboden te hebben, kreeg Isiaiah 54 begin 2011 een groter huis aangeboden.
In dit nieuwe huis woont Glynnis samen met Keith, Youandi, haar 4 geadopteerde kinderen, 2 aunties en hun kinderen. Daarbij hebben ze ook nog eens 3 vogels, 3 honden en 3 katten.
Zij hebben letterlijk hun huis en leven opengesteld om crisisopvang te bieden aan misbruikte, mishandelde en verlaten kinderen.
Op Isiaiah 54 zijn er gemiddeld 20 kinderen van 0 t/m 18 jaar. In deze crisisopvang krijgen ze alle zorg, liefde en aandacht die ze nodig hebben. Daar waar anderen deze kinderen opgeven, brengt Isiaiah54 hoop en is er weer een toekomst inzicht voor deze kinderen.
Sinds 2008 is er naast een crisisopvang voor kinderen, ook een opvang voor zwangere tieners en hun pasgeboren baby’s. Deze tienermoeders verblijven in het voormalige huis van Isiaiah 54, op ongeveer 500 meter gelegen van het huidige huis.
Glynnis noemt haar vrijwilligers haar dochters. Wanneer je hier aan de slag gaat, maak je dan ook een deel van haar familie uit.
voor diegene die een donatie zouden willen doen (en dit is uiteraard van harte welkom, alle kleine beetjes helpen) is dit mogelijk.
dit kan via het rekeningnummer: 12.17.74.228 t.n.v. Be More te Nijmegen o.v.v. mijn naam. ook al zijn jullie ver weg van al deze kinderen, jullie donatie kan het verschil maken!
tot…mijn volgende weblog, vanuit zuid afrika!
liefs rian