Ik wil graag komende zomer vanaf eind juni t/m eind augustus naar Ecuador. Ik zat te denken om met t andere reizen te gaan, ook omdat ik alleen ga (bij gebrek aan reislustige vriendinnen:wink: ) zodat ik op die manier wat mensen leer kennen waarmee ik na de spaanse les en t vrijwilligerswerk nog week of 3 kan reizen. Hebben er meer mensen plannen om rond deze tijd naar ecuador te gaan?
Ga eens kijken op dit forum. Hier zitten mensen die ook in Ecuador Spaanse les hebben gevolgd (o.a. Rudi) en kunnen je van goede info voorzien: http://www.aroundtheglobe.nl/messageboard/
dan naar Zuid- en Midden Amerika
Hoi, ik hoop eind augustus en heel september in Ecuador te zitten. Dus qua tijd zullen we elkaar mislopen.
't Andere Reizen is volgens mij heel goed, maar je kunt zelf ter plekke in Quito ook veel regelen. Er zijn daar talenscholen, je kunt in huis bij Ecuadoriaanse gezinnen, vrijwilligerswerk etc regelen.
Ben zelf in zomer 2007 zo gegaan, wel hier in Nld via internet het eea geregeld. Zie mijn reisverhaal.
Heel veel plezier met alles regelen!
Thanks voor de reacties!
Ik heb vanavond mijn ticket geboekt, verzekering afgesloten en aangemeld voor het programma. Heb het toch niet los geregeld, maar inderdaad via t andere reizen (vind het stiekem al spannend zat allemaal, dus heb hier even voor âveiligâ gekozen haha) Dus 24-6 zit ik in het vliegtuig:D heb er zin in!!!
Jij ook veel plezier met de voorbereidingen!
Leuk! Je gaat je zeker goed vermaken, Ecuador is zoân mooi land en de mensen zo gastvrij en vriendelijk.
Ik heb akkoord voor mijn 6 weken, vertrek als het goed is 23 aug naar Quito!
Ik ben een tijdje terug 3 maanden in zuid amerika geweest. Ik ben begonnen in Ecuador Quito. Via Don Quijote heb ik vanuit NL spaanse les en verblijf bij een gezin daar geregeld, ben erg tevreden over.
Ik had ook het idee daar mensen te ontmoeten maar dat pakte voor mij niet zo uit (lag ook aan het seizoen dat ik er zat, dat was in april)
Quito is een mooie stad maar de parken zijn wat onveilig. Als je daar niet ingaat en luistert naar de lokale bevolking komt het goed, mij is er niets overkomen als vrouw alleen.
Geniet van Ecuador, het is vanuit Quito goed te bereizen, ik ga er zeker een keer terug, ik heb mijn hart er verloren!!! (aan het land en de mensen daar)
Nou ik hoop dat ik wat meer geluk heb dan Ieni que mensen ontmoeten:D Nee daar zit ik niet echt overin komt wel goed!
En inderdaad ik gebruik gewoon gezond verstand, dan komt t wat betreft de veiligheid ook wel goed!
Jules als jij met je reis begint zit ik nog 2 weken in quito voor vrijwilligerswerk ik kan vanaf 1 aug beetje rond gaan reizen. Hoop dat je nog een reis maatje vindt!
Veel plezier alvast iig!
Heeft iemand hier het er ooit op gewaagd om op de bonnefooi naar Ecuador te gaan en vanuit daar al reizend te gaan werken (of al werkend te gaan reizen :p)?
Ik ben vrijdagochtend terug gekomen met KLM van 12 weken in Quito. De terugvlucht was een hel trouwens, moest zelfs mân koffer 20 minuten voordat het vliegtuig vertrok open maken omdat er zo een achtelijke hond het leuk vond om bij mijn koffer te gaan blaffen. Natuurlijk zat er niets in, maar in NL moest alles weer open (bij iedereen dit keer)âŠ
Even wat tips, Quito is veilig, maar ik was de eerste op mijn school in meer dan een jaar die NIET overvallen is, en langer dan 10 weken bleef. Maar met gewoon wat gezond verstand gebruiken, dus niet de bus nemen na 6PM en altijd opletten wie er om je heen zijn.
Mocht je naar de Galapagos gaan, boek of een boottour, of vlieg gewoon naar Isla Baltra (Santa Cruz) en boek toers daar zelf, want die budget landtours zijn het niet waard! Als je heel erg fanatiek bent, moet je zeker proberen de Cotopaxi op te klimmen tot 5900 meter. Dat is nog iets waarvoor ik terug wil komen daar.
Ik heb vorig jaar 4 weken door Ecuador gereist.
Vond het een mooi land en absoluut de moeite waard om doorheen te reizen.
Wees alert en verdiep je in de âstandaardâ trucs die ze proberen.
Bij mij werd ketchup op mân rugzak gesmeerd en vervolgens probeerde ze me af te leiden.
Ondanks dat het pas 6:45 was, was ik gelukkig zo scherp om door te lopen.
Ik zou gewoon gaan, het land is te mooi om niet te bezoekenâŠ
ik kom 7 aug. aan in Quito, maar ik ben al heeeeeeeeeeeeel oud haha. Op de bonnefooi maar ik ga niet werken, kan hier in nederland veel meer verdienen en daar houd ik dan wel vakantie van. Wil ook beginnen met de jungle en daarna zie ik welâŠ