Economy / comfortclass auto goed genoeg voor noordwesten?

Hola allemaall,

Is een standaard auto goed genoeg om de hoge passen in het noorden mee te kunnen berijden?

Hoor het weer graag, Tnx!

Groet,
Christel

Wij hebben met een Gol (Let op! zonder F) rondom Salta gereden, Voorbij Purmamarca naar Salidas grandes. En vervolgens afgezakt over de 40 naar Bariloche. Is goed te doen. Let wel op dat je op de doorgaande wegen blijft, wij zijn 1 keer verdwaald en hebben kilometers op een 4x4 weg gereden. De doorgaande wegen zijn overigens ook wegen van gravel. Laat je iedere ochtend goed inlichten wat de conditie van de wegen is. Vaak moet je door riviertjes heen. Wegen kunnen ook wel eens weggeslagen zijn (zie bijlage) waardoor je een (heel) eind moet omrijden of een dag nergens heen kan. Wij hebben heel wat omleidingen gehad maar veelal kort er omheen. Dit was afgelopen februari.

Een Gol is eenvoudig maar wel robuuste auto. Kan tegen een stootje en rijdt redelijk comfortabel. Lijkt een beetje op een oudere Polo. Er kunnen 2 grote koffers in de achterbak met een beetje geweld.

Het is dus te toen, wij hebben er 3000 kilometer in 2 weken mee gereden. Velen zullen het je waarschijnlijk afraden, ik zou het zo weer doen.

Leuke foto :slight_smile: Ik heb er ook zo eentje ergens. Met een Gol is het wel te doen inderdaad, al zou ik het in jan/feb toch wel afraden…

Tnx voor de reacties, voor ons betreft het september, dus het droge seizoen, dan is een gol dus wel te doen?

Jawel, een Gol moet dan zeker kunnen.

Welke route wil je rijden? Niet alle wegen zijn allemaal erg goed wat wel een kleine beperking oplevert.

Globaal willen we eerst vanuit salta naar het noorden en daar naar richting tilcara, salinas grandes, evt nog verder noord richting het laguna pozuelos en mss ook og richting iruya, maar dat hangt een beetje vd wegen en tijd af. Daarna willen we het zuidelijke rondje salta-cachi-molinos-cayafate doen.

Groet
Christel

Hier kan je zien op een kaart welke auto er geadviseerd wordt op wegen in Argentinie.
http://www.latino-cars.com/index.php?id=9&L=1&cty=ar

bedankt voor deze site, die kende ik nog niet, heel nuttig.