Wij zoeken voor ons ecologische buitenproject enthousiaste vrijwilligers.
Mensen die het leuk vinden om hier een tijdje, minimaal 3 weken maar het liefst langer, ons willen helpen met allerlei werkzaamheden.
We bieden kost en inwoning, een goede tijd, en een geweldig mooi gebied.
Wij vragen: mensen die positief en enthousiast zijn en zin hebben om actief te zijn, lol te maken en creatief hier met ons de handen uit de mouwen te steken.
Op dit moment zijn we ons eerste boomhuis aan het bouwen, maar er zijn ook duizend en een andere dingen te doen, op het land, in het bos, technisch en vakkundig, maar ook praktisch simpel handwerk, en natuurlijk ook gewoon hulp bij het huis. Dus voor eenieder !
Kijk op de website www.solane.info voor een indruk
Ongelofelijk leuke website!
Ik ben heel erg geïnteresseerd om bij jullie de handen uit de mouwen te steken. Ik heb zelf ervaring met vrijwilligerswerk in binnen en buitenland. Van kleine schilder timmer bouw werkzaamheden tot het verzorgen van dieren en tuinen.
Ik zou graag willen weten of jullie nog hulp kunnen gebruiken en voor hoe lang?
Bij reactie zal ik ook graag meer over mijzelf vertellen.
Bedankt voor de snelle reactie.
Allereerst zal ik me even wat beter voorstellen.
Ik ben Katja, 27 ik woon in Haarlem. Ik heb 4 jaar aan de kunstacademie gestudeerd zowel autonoom als docent. Vanaf Juli ben ik officieel gestopt met studeren. Mijn gevoel zei dat het tijd werd voor iets anders.
Door de jaren heen naast mijn studie maar ook al vroeg daarvoor ben ik werkzaam geweest als vrijwilliger op verschillende (kinder)boerderijen, particuliere projecten, als Au-pair en landgoed onderhoud in Frankrijk en op een boerderij/manege, met boomgaard en restaurant in Griekenland. Als bijbaantje ben ik altijd huishoudelijke hulp en kinderoppas geweest.
Op het moment ben ik in afwachting van reactie op een baan waarop ik gesolliciteerd heb. Als ik aangenomen word zal ik in Januari 2012 beginnen.
In die tussentijd (en mocht ik niet aan genomen worden) ben ik van plan om een tijdje in het buitenland door te brengen. Afhankelijk van mijn financiën zal dit lang of kort zijn.
De eerste week van September zal ik 11 dagen op vakantie in Italie zijn. Hierna lijkt het me leuk om weer ergens op een landgoed mee te helpen. Ik hecht veel waarde aan de natuur en het werken met mijn handen. Thuis leef ik ook zo bewust mogelijk. Ondanks dat ik nog weinig ervaring heb met grotere bouw projecten leer ik heel erg graag bij! Ik heb absoluut geen linker handen en een gezond technisch inzicht en beschik over een voldoende dosis creativiteit. Misschien wel een beperkte kracht. Ook vind ik het heerlijk om met groen en dieren bezig te zijn. Dus jullie kunnen allerlei soorten klusjes aan mij kwijt.
Afhankelijk van hoe lang ik bij jullie zou kunnen helpen ga ik voor mijzelf invullen wat er nog meer mogelijk is en wat voor mij het beste plan is. Ik heb namelijk eventueel ook nog een optie om in Costa Rica op een koffie plantage te gaan werken bij familie van een vriendin voor langere tijd. Het voordeel is dat Frankrijk dichter bij huis is en voor mij makkelijker te bereiken/financieren.
Het is misschien ook handig om even te zeggen dat ik nog geen rijbewijs heb en dus afhankelijk ben van openbaar vervoer en/of de fiets! hahaha…
Hallo Eva en Jeroen,
Ik wil emigreren naar Frankrijk en het liefst naar de Pyreneeën. Om daar een woning en werk te vinden, moet je in het gebied zitten dus ik zou vrijwilligerswerk willen gaan doen tegen kost en inwoning om zo daar te integreren. Ik kom via Google jullie bericht tegen maar zie dat het wel oud is. Hebben jullie in 2013 nog weer vrijwilligers nodig? Ik hoor het graag.
Groet,
Wilma Bomhof
Ja, vrijwilligers zijn nog steeds welkom op la Solane! Vertel wat over jezelf, wat je zoekt en verwacht, hoelang? en de evt vragen die je hebt, dan kunnen we wat over ons en het project vertellen…
aankomende zomer werk 3 maanden op een camping in de Dordogne. Nu zit ik eraan te denken om daarna ( begin september ) een paar weken ergens vrijwilligerswerk te gaan doen, om zo op deze manier nog te kunnen genieten van het fijne klimaat en tijd te overbruggen naar het wintersport seizoen in de Alpen. Zijn jullie nog opzoek naar helpende handen? In de keuken weet ik mijn weg ook goed te vinden, dus koken doe ik graag. Ik kijk uit naar jullie reactie