Sinds enige tijd heb ik contact met Reese Curtis beweerd een militair te zijn die op dit moment dient in Libië…hij beweerd dat hij een doos met waardestukken en geld naar mij heeft opgestuurd een detail ik werd geld gevraagd om die doos hier te krijgen alles moet gebeuren via Western Union het bedrag dat nu word gevraagd is 15000 euro stel je voor en ik heb er al geld ingestoken maar vrees er meer en meer voor dat dit oplichting is…kunnen jullie nagaan of Reese Curtis fake is…alvast mijn dank!!!
Fake
100% zeker scam. Al heel veel van dit soort gevallen tegen gekomen.
Noooooooooit geld overmaken is zo ongeveer les 1 in situaties als dit.
Enne, scammers zijn tegenwoordig echt goed, dus dat het allemaal echt klinkt is logisch.
Enne… waarom zou iemand die je nog nooit in het echt hebt ontmoet jou een doos waardestukken ter waarde van meer dan 15.000 opsturen…
Bedankt Theiz voor jouw reactie…hij heeft een handige truc gebruikt eerst hebben wij dagen gechat dan was hij zogezegd heel verliefd en dan is hij over die doos begonnen beweerd zelfs dat hij naar België wilt komen spijtig dat ik niet kan weten tegen wie ik eigenlijk werkelijk bezig ben…
Niet op ingaan Christine,zoals Thijs hierboven al heeft vermeld is het scam !!!
Zelf krijg ik regelmatig emails van onbekende afzenders die me zeggen dat er een schriftelijke betalingsopdracht ten gunste op mijn naam te wachten staat.
Maar ik moet dan eerst de notariskosten betalen etc…
Gewoonlijk komen die emails uit Afrika.
Je moet er direct korte metten mee maken,en hem meteen blockeren in je email /of chat bestand.
Bedankt Georges iedere dag probeert hij mij te overtuigen dat hij …real…is heeft zelfs zijn paspoort doorgemaild om mij te doen geloven dat hij niet…fake…is
Twijfel niet langer! Dit is je reinste oplichting. Ik zag laats een docu op tv, waar men achter de zender aanging en ze troffen drie afrikanen aan in een kot in India. Die drie deden de hele dag niets anders dan dames in Europa verleiden om geld over te maken. En altijd via Western Uninion.
niet op reageren kom allemaal ui Nigeria. is pure oplichting
Meestal is een West Afrikaanse scammer te herkennen aan het volgende:
De foto die gebruikt wordt is heel professioneel.
Men zegt jonger/ ouder te zijn dan het moment waarop de foto werd genomen.
Meneer draagt een trouwring terwijl hij zegt dat hij single is.
Hij is vaak niet online in het weekend.
De spelling gebruikt in de conversaties is vaak onjuist.
Hij gebruikt gelijk 'koos' naampjes voor je
Hij laat geen persoonlijke informatie over zichzelf los en negeert vragen hierover. (Een reden hiervoor is: hij heeft een vreselijke jeugd gehad of iets ergs meegemaakt en daar nog steeds een trauma van...)
Hij zegt dat het 'lot' of God jullie samen heeft gebracht.
Hij stuurt vele gedichten en liefdesbrieven die vaak zo van het internet geplukt zijn.
Hij vraagt om je nummer maar als ie belt kan je hem nauwelijks verstaan. (praat met zakkdoek voor mond en uiteraard het West-Afrikaanse accent mag niet te duidelijk zijn.
Bedankt iedereen om te reageren…idd elke dag krijg ik enorme liefdesverklaringen en liefdesbrieven…ze lijken idd heel echt over te komen jammer dat ik nooit of te nimmer zal weten wie mij dit gelapt heeft!!!
Ik vind het echt sneu voor jou Christine,hopelijk kan je die nare periode afsluiten.
In iedergeval wens ik jou nog een prettige kerst en een vruchtbaar nieuw jaar toe !
Met vriendelijke reisgroet,
georgessiam Forum Admin.:chin:
Bedankt voor alle reacties ik wil iedereen fijne kerstdagen toewensen en alvast een heel gelukkig 2017!!!
Je kunt foto’s ook opzoeken met image search van Google, waarschijnlijk kom je dan meer tegen met betrekking tot de scammer.
Blij dat je inziet dat het allemaal fake is! Ik wens je evengoed fijne dagen en een gelukkig 2017. ![]()
ja helaas gaan ze zo te werk je gevoelige snaar pakken.
blokkeer hem zodat je geen mails meer kan ontvangen is beter voor je. wees sterk en doe het. sterkte. en toch fijne kerstdagen
Weet je het is niet zo gemakkelijk als je als vrouw alle dagen zoveel liefdesverklaringen krijgt…ook al begin ik meer en meer te beseffen dat het zo fake is…
Paspoort zegt niks. Iedereen is zijn paspoort wel eens kwijt geraakt.
Of er wordt een falsificatie gemaakt.