Easyriders! Ho Chi Minh Trail. / vertrek vanuit Ho Chi Minh

Hallo,

wij hebben geboekt en vliegen 18 juli naar Ho Chi Minh.
Willen sowieso een route afleggen met de easyriders.
En de Ho Chi Minh trail klinkt wel boeiend!
Iemand goeie tips welke route erg mooi is? en is het mogelijk om te startten in Ho CHi Minh en dan richtting Dalat te rijden??
Wil graag mooi natuur zien en kleine dorpjes, overnachtten in de kleine dorpjes zou te gek zijn!

Hallo Sanne,

Ik heb, voordat aan dit schrijven begon, eerst al je post gelezen.

Ik begrijp hieruit dat je het volgende wilt bezoeken.

Eiland in het zuiden ; Phu Quoc
Dalat
monkey Island, denk die bij Halong Bay ( zijn er namelijk nog minimaal 5 die zo heten )
Saigon + tunnels
Mekong Delta
Parken bij Hanoi
Hoi An + Hue
en ook een stukje met easy riders

Ik hoop dat ik het zo goed begrepen heb ??

Nu vraag om een leuke en mooie route met de Easy riders.
Dus wanneer ik het goed ingeschat heb heb je enkele opties.

1
Je kan met hen de Mekong delta door en laten afzetten in Rach Gia en daar dan naar Phu Quoc.
Dan vliegen op Saigon en via de kust naar Hanoi

2
retour vliegen op PQ vanaf Saigon, of een enkele en een tour nemen door de delta en dan via de kust naar boven

3
geen PQ
Enkele dagen Delta en met easy riders ( ER ) van Saigon naar Dalat via een stukje HCM trail.
Dus met tunnels enz.

4
geen PQ , maar saigon, de delta, Saigon, Dalat, verder naar Hoi An en Hue.
Daar een tour nemen met de ER. en vliegen of bus naar Hanoi en Halong Bay.

5, mijn voorkeur en wel een beetje afhankelijk van budget en dagen.

Aankomen Saigon, stad + tunnels
Wil PQ dan vliegen enkele reis en via Rach gia naar saigon
( dit wanner je dagen genoeg hebt om daar wat strand te pakken, anders enkele dagen de Delta)
Van Saigon naar Dalat, Nha Trang, Qiu Nonh , Hoi An, Hue ( met taxi over de Hai Van pas )

Daar dan de ER pakken en via de DMZ langs de grens van Laos en door de parken naar Hanoi.
Is een standaard route voor de easy riders.

Dan dus van Hanoi naar de Bay en weer terug naar Hanoi en naar huis.

De reden voor optie 5 is de volgende.

Ik denk dat zo al je wensen er in verwerkt zitten.
Is relaxt en kost je 26 nachten; heb voor PQ 3 nachten geteld en de trip ER 6 nachten.
Daar zit wel wat speling.

Vanwege je belangstelling voor natuur en overnachten in kleine dorpjes, is de rit met ER van Hue naar Hanoi ideaal. Ook heb je zo ook weer een stuk van de HCM trail erbij die je zo boeiend lijkt, is het ook wel.

De meeste tours en ook de bus gaan via de kust en dan is het een lange zit tot Ninh Binh provincie met Tam Coc en omgeving.

Met dit trajekt met de ER maak je er een mooie route van.

even een tip; geld eigenlijk voor iedereen die een trip boekt en die wil afdingen ( we blijven toch Nederlanders ). hier een argument om wat geld te besparen.

Blijf even bij de Er, maar geld voor ook vele anderen.

Je boekt een trip en het bedrag is voor 1 dag met overnachting + ontbijt a 50 dollar.

Kans is groot dat je bij een reis bijv. 6 dagen boekt en er maar 5 overnachtingen bij zitten.
Je betaald dan dus 300 dollar ipv 250.
Reken wel even de overige uren eraf van dag 6 ( zeg een dagtarief van 25 en een overnachting van 25 ) betaal je dus 25 dollar teveel .
Hier zit dus al speling om te onderhandelen.

Ik hoop Sanne dat je dit wat verder kan helpen.

gr.
Ton.

Hoi Ton,

alvast bedankt! ik denk dat we het eilnd PQ laten schieten.
We willen dan naar Monkey island en dan wel diegene die een half uurtje boven Na thrang ligt. Schijnt n afgelegen stukje baai te zijn met hutjes en aapjes.

Na aankomst in Saigon willen we wel de mekong delta bezoeken op eigen houtje.
Erna door richtting het Noorden.
Dan vraag ik mij af na jou informatie of de route met ER vanuit Saigon- Dalat mooier is of vanaf Hue naar Hanoi mooier is. Beiden heb dus een stukje Ho Chi Minh trail. Hoeveel dagen zou Saigon - Dalat zijn? en overnacht je dan ook in kleine dorpjes of is dan de route van Hue Hanoi indrukwekkender?
Hierna willen we nog Hoi An bezoeken en natuurlijk wat mooi kleding laten maken.
Erna richtting Hanoi en kijken hoeveel we hier in de omgeving nog kunnen bezoeken.
Ik ben eerder in Sapa geweest en vond dit geweldig dus als het lukt Sapa en anders deze keer Haylong Bay en de natuurgebieden onder Hanoi die jij ook in een eerder bericht aan raade!

Ps. in Dalat hoor ik dat de easy riders makkelijk te vinden zijn. Hoe vindt je ze in Saigon?

Hallo Sanne,

Monkey Island Nha Trang.
Op mijn profielpagina staat er 1 foto van, foto 1, bij nha Trang strand.

ik denk dat je gelezen hebt dat dit in ongeveer een 1/2 uur kan bezoeken is, klopt als een bus.
Dit als je het op eigen initiatief doet.

Het is een vergeten eiland dat vroeger heel populair was.
Je kan het ook bezoeken met een tour en deze gaat dan verder naar een baai om te snorkelen.
Deze, meestal luidrustige touristen, zijn rond een uur of 11 uiterlijk weg.

Daarna komt er soms nog een bootje met enkele touristen, ouderen aziaten, die de show komen bekijken.

Maar dan lig jij lekker rustig onder je afdakje met een prachtig uitzicht en mooi strand en rustige zee te doezelen. Jammer dat er geen overnachtingsmogelijkheid is op het eilandje; wel 200 meter er vandaan maar dan aan de wal en niet op het eiland.

Wanneer ik in Nha Trang ben vaste prik om te relaxen en te zwemmen, prijzen voor een drankje of ef een ijsje zijn heel schappelijk.

De Er

Dalat is mooi, maar de route van saigon naar Dalat en wat omgeving is heel indrukwekkend.
Je komt er watervallen tegen, vergezichten, stukje oorlog met de Trail enz.

De duur kan je zelf bepalen.
Normaal kost het het je 7/8 uur linea directa Dalat.,
Wil je een tour boeken van Saigon naar Dalat en omgeving met de Er zou ik minimaal 3 dagen boeken; is echt het uiterste minimum.

Ik vind de tour vanaf hue naar Ninh Binh / Hanoi echt mooier via de trail.

Je hebt ook grotten, watervallen, kleine plaatsen om te overnachten, tempels/pagados zaoal de Dalat tour.
Maar je hebt leuke tochten over rivieren , tunnels van de oorlog, hogere bergen, en de nationale parken zoals Cuc Phuong ( mijn nummer 1 in het noorden en die pak je gewoon mee ).
ook heb je Tam Coc, touristisch maar wel heel mooi.
Deze trip kost je rond de 6 a 7 dagen.

Ik hoop dat ik iets bijdraag aan je keuze met deze post.

gr.
Ton.

Hoi Sanne,

Wij zijn vorige jaar twee dagen met de easy riders meegegaan. Echt een super ervaring! We zijn vanuit Hoi An vertrokken en via My Son, het platte land en de bergen over de HCM trail en de volgende dag via de Thien Mu pagode en de verboden stad naar HuƩ. Dit was een tocht die we niet snel meer zullen vergeten. Je rijdt over weggetjes en komt op plekken die niet veel toeristen zullen zien. Alle kinderen schreeuwen en zwaaien naar je, echt super leuk. Je zal echt geen spijt krijgen als je met de easy riders mee gaat, waar dit ook zal zijn. Heel veel plezier daar in ieder geval!

gr Bael