Wij willen graag dwars door China reizen in augustus 2013. We komen aan vanuit Bangkok (omdat we daar eerst 1 week verblijven) en dachten eerst naar Peking te gaan voor een dag of 5 en vandaaruit door naar het Terracotta Leger in Xian om tenslotte te eindigen in het zuiden (Yangshuo en omgeving).
Onze vragen:
welke vliegmaatschappij kunnen we gebruiken voor de rechtstreekse vlucht Bangkok-Peking?
hoe kunnen we het beste reizen van Peking naar Xian en vandaaruit door naar Yangshuo en omgeving? We hebben ongeveer 10 dagen tijd voor de reis Peking - Xian - Yangshuo.
Indien er andere (betere) adviezen zijn: graag!
Vanuit Guangzhou hebben we een vlucht teruggeboekt naar Bangkok!!
Hartelijk bedankt bij voorbaat voor de antwoorden.
Zo te zien is de goedkoopste optie rechtstreeks met SriLankan Airlines: twee keer per dag op woensdag, vrijdag en zondag. Vroeg vertrek (7.25) of later aankomst (2.15)…
Met overstap komt je nog redelijk betaalbaar uit bij China Easten, vaak via Shanghai. Duurder is met China Southern via Guangzhou.
Je kunt ook met Malaysia Airlines, via Kuala Lumpur.
Of met AirAsia vanaf Bangkok Don Muang via Kuala Lumpur. Dan moet je wel zelf je koffer inchecken voor de vervolgvlucht die om 1.20AM aankomt… En met AirAsia is het altijd puzzelen om echt goedkoop uit te zijn (aanbiedingen afwachten, opties expliciet uitvinken/annuleren).
Het metronetwerk in Beijing ligt rond 23.00 stil dus zul je bij een late aankomst een taxi moeten nemen.
In Beijing bij aankomst bij je hostel de nachttrein naar Xi´an laten boeken.
Idem dito in Xi´an voor de nachttrein naar Guilin.
In Guilin naar het centrale busstation en dan de expressbus naar Jangshuo (18 RMB). Let op dat een busstation in China vanaf de straat vaak niet goed te zien is omdat de bussen achter het stationsgebouw op een groot plein staan.
Vanaf Yangshuo gaan expressbussen naar Guangzhou, maar je kunt ook terug naar Guilin en de nachttrein nemen.
Johan
(Overigens vind ik Bangkok absoluut geen prettige stad om een hele week door te brengen : heet, druk en duur. Wanneer je bijvoorbeeld ook 3 nachtjes Kanchanaburi kunt doen, zou mooi zijn. Moet je voor naar een busstation aan de westrand van Bangkok, en neem dan een bus na de ochtendspits en voor de terugweg een vroege bus, omdat je anders met een taxi in het kloteverkeer van Bangkok vastzit… Wanneer je niet veel bagage hebt, kun je in Bangkok met de BTS vaak goed stukken overbruggen).
Zeer bedankt Johan voor je informatie, daar kan ik uitstekend mee uit de voeten.
Overigens: ik ken Bangkok zeer goed, ik kom er 2-3 keer per jaar omdat ik daar dan een internationale voetbaltrainerskursus geef aan Thaise coaches. Twee weken geleden was ik er al om zo’n kursus te geven. Zo ook in 2013 in de week voordat ik naar China afreis.
Nog enige goede adviezen voor een hostel in Beijing (redlijk goed en goedkoop)?
wat leuk dat jullie naar China gaan, het is echt een heel mooi en bijzonder land!
Wat betreft tickets kan ik jullie niet helpen, helaas.
Ik ben benieuwd; hebben jullie 10 dagen voor de hele reis? Als dat het geval is, heb je er weinig tijd en wil je er grote afstanden afleggen. Dit is bijna niet te doen! Tenzij je het vliegtuig neemt. De trein van Xi’an naar Guilin doet er bijvoorbeeld al >24 uur over.
Persoonlijk zou ik er voor kiezen om wat meer van een omgeving te zien en minder grote afstanden af te leggen.
Succes met het plannen van jullie reis in elk geval!