Durban by night & Safari

(origineel bericht op be-more.nl)

Durban by night & Safari

Hello everybody!

Daar ben ik weer, we gaan weer een regenachtige week tegemoet jammer genoeg. Maar we hebben wel een heeeeeel erg warm weekend achter de rug gelukkig.
Afgelopen dinsdag hebben we een tour gedaan 'savonds door Durban. De ‘driver’ laat je alle plekken zien waar je niet moet komen en de een aantal culturelen plekken. Hij heeft veel verteld over hoe zeer Durban is beinvloed door het WK dat hier heeft plaats gevonden. Vanaf de top van het stadion konden wij goed zien dat rond om Durban alles helemaal vernieuwd is en dat alle achterstandwijken met zelfgemaakte huizen zijn weggehaald. De regering heeft ergens anders, buiten de stad, een nieuwe wijk opgezet. Dit begint echter op een concentratie kamp te lijken vanaf buiten. Het was heel indrukwekkend om de straatkinderen 's nachts te zien rond dwalen, uit plastic zakjes eten en lijm snuiven. Daarnaast zagen we prostituees, die ook daadwerkelijk in het park aan het ‘werk’ was. Prostitutie is in Zuid-Afrika illegaal, dus het was heel opvallend dat ze dat zo openbaarlijk deed.
Het was een indrukwekkende tocht, wat je als vrijwilliger op een project doet beseffen hoe veel geluk de kinderen van jou project hebben dat ze ergens goed terecht zijn gekomen. En je beseft dat je inderdaad een goede daad doet, zonder vrijwilligers zouden er niet zoveel kinderen opgenomen kunnen worden.

Afgelopen weekend zijn we op safari geweest in het hluhluwe park! Dat was echt prachtig. We zijn op zoek gegaan naar de Big Five; neushoorn, buffel, olifant, leeuw en het luipaard. Alleen het luipaard hebben we niet kunnen spotten maar de rest in grote getalen, vanaf aanraak afstand kunnen zien! Echt ontzettend bijzonder. Het eten werd door onze 2 geweldige gidsen ter plekke gemaakt en het was heerlijk! De accomodaties waren ook prachtig waar we hebben overnacht. En als kers op de taart, was het weer nog eens ontzettend warm. Wat mij heel erg blij maakt, want dan ben ik echt lekker weg uit Nederland!

Het was weer een bijzondere week en ik raak steeds meer gewend en de tijd gaat steeds sneller. Nog maar 2 weekjes…
Aankomend weekend gaan we met zijn 3en een auto huren en langs de North Coast reizen tot aan Sodwana Bay. Waar de onderwater wereld heel bijzonder blijkt te zijn!

Tot snel! xxxxx

(origineel bericht op be-more.nl)