Duikreis Egypte

Hallo,

Ik ga 20 april naar Egypte, wel 15 dagen te verstaan, veel te kort weet ik nu al maar ja werkende mensen hebben niet zoveel vakantie.
Maar goed ik begin in Cairo ga dan naar Luxor met de trein en dan met het vliegtuig naar Sharm el Sheikh en dan met de bus naar Dahab en dan weer naar Cairo.
Maar goed eerst eventjes rondreizen om in Dahab te duiken, naar wat ik heb gehoord erg mooi te zijn en neit zo toeristisch.
Er zitten enkele excursies in de reis inbegrepen namelijk:Memphis,Sakkara en Gizeh en de wetsoever bij Luxor waar we naar de vallei der Koningen gaan, Hatsjepsoet, Ramses 2, Medinet Habu.

Dan 5 dagen Dahab om te duiken. dat wordt heel gaaf.

Nu is mijn vraag anagezien ik in elke plaats een aantal dagen wat de moeite waard is om te bekijken??

Wie heeft hier wat meer informatie over??
Ik zoek vooral niet toeristische mooie plekjes waar je flink kan cultuur snuiven.

Groetjes Kirsten

Hai Kirsten,

Wat leuk dat je naar Egypte komt, het is fantastisch land en cultuur te over. En duiken in Dahab is echt heel mooi!

Ik woon sinds 2001 in Luxor en ik kan je vast wel wat tips geven maar ik adviseer je gewoon eerst een reisgids te kopen en te kijken wat je in ieder geval wilt zien. Samen met mijn man heb ik een reisbureau en ook wij vinden het leuk om net die wat meer apartere en niet toeristische dingen te doen. Als je daar iets meer over wilt weten mag je me altijd mailen.

Veel plezier met de voorbereidingen van je reis en misschien tot horens.

Groet uit Luxor,
Miriam