zelfstandig met familie op vakantie

Beste forummers,

A.s. zomer wil ik met mijn moeder, zusje, mijn man en baby van 9 maanden 10 dagen Egypte bezoeken.
Het enige wat tot nu toe vast staat is dat we beginnen in Cairo.
We willen daar graag 2 tot 3 dagen blijven om de stad te bekijken en daarna graag door.

Nu heb ik geen flauw idee wat aan te raden is. Lange trein- of busreizen zie ik niet zitten. Een binnenlandse vlucht is erg duur maar 10 dagen Cairo lijkt mij ook geen puik plan.

We zijn dus eigenlijk op zoek naar tips voor de tijdbesteding erna wat passend is voor onze wensen.

• niet teveel drukte
  • geen massa toerisme
  • veilig voor een baby van 9 maanden
  • ontspannend maar wel met iets te bezichtigen
  • het liefst iets wat een beetje in de islamitische sfeer blijft dus geen alcohol/uitgaan/bikinistranden…haha

Persoonlijk heb ik niet de behoefte alle tempels en piramiden van Egypte te zien en zo’n nijlcruise met zonnende mensen op het dek lijkt mij ook geen succes.
Maar Aswan trok mij wel (vanwege de dam, de tuinen en de zeiltocht die je kan maken etc) net als de Sinai berg. Helaas zijn die twee erg ver van Cairo.

enfin ik hoop op hulp en wat tips.

lekker naar een goed resort in hurghada komen en daar vanuit de excursies gaan doen .

Je kan overwegen om in tien dagen tijd twee plekken te bezoeken. Je zou kunnen beginnen in Cairo, en je een aantal dagen vermaken in en rondom de stad (verschillende leuke wijken, markten, tempels en pyramides).

Daarna zou je met de bus of met het vliegtuig naar Sharm el Sheikh kunnen gaan, of naar Dahab. Dahab is iets verder, maar wel rustiger en gemoedelijker. De busrit vanuit Cairo naar Sharm is een uur of 6 (vrij lang, wel comfortabel, niet ideaal met een baby) en vliegen is een paar tientjes.

Mount Sinai is vanuit Dahab goed te bezoeken, en je kan ook op andere plekken de woestijn in. Erg mooi!

Vanuit Sharm kun je terug naar Nederland vliegen, dat bespaart je een reisdag.

De dam bij Aswan vond ik als bezienswaardigheid trouwens nogal tegenvallen, al is het ontwerp natuurlijk wel heel bijzonder.

gezellig in dahab hoor geen reet aan of je moet van duiken houden en sharm el sheik is heel commercieel !!!

ik ben niet in Hurghada geweest, dus daar kan ik niet over oordelen. ík vind Dahab echter heel gezellig, en ik ken ook voldoende niet-duikers die dat vinden.

het centrum van Dahab is niet heel groot, en er is een boulevaard met veel restaurantjes waar je heerlijk uit kan eten, drinken, en kijken over de zee. je kan er inderdaad prachtig snorkelen en duiken. uiteraard zijn er ook winkeltjes met kleren en souvenirs. je kan uitstapjes maken naar de Colored Canyon, Mt. Sinai, het Catherineklooster, je kan rijden op een kameel of op een quad. je kan er rotsklimmen. qua uitgaan moet je niet in Dahab zijn, maar daar werd in de openingpost ook niet om gevraagd :wink:

wat sharm betreft: ik vind sharm ook minder dan Dahab, maar ook in Sharm zijn plekken waar het kleinschalig is. een voorbeeld daarvan is Sharks Bay, ten oosten van de stad.

hurghada en dahar zijn helemaal niet commercieel en vanuit hurghada zijn de meeste excursies te maken !

maar niet naar de Sinai-berg :wink: (zie post 1.)

Hi Sierien,

Leuk dat jullie deze zomer naar Egypte willen komen en hierboven al heel wat ideeën.

Wij organiseren in 10 dagen allerlei rondreizen door Egypte - onder andere met Cairo-Aswan-Luxor - maar ik denk dat 2 bestemmingen in de zomer én met een babytje toch relaxter is. Als je voor maar 2 bestemmingen gaat zou ik overigens Cairo en Luxor aanraden in plaats van Cairo en Aswan want in Luxor is echt meer te zien én te doen (cultuur en ontspanning).

Een erg prettig resort in Luxor is Maritim Jolie Ville en daar hebben we voor deze zomer een mooi aanbod. Je kunt ook kijken of je vanuit NL een goed(kope) pakketreis met internationale vlucht en accommodatie kunt vinden.

In Maritim Jolie Ville hebben ze een babvriendelijk zwembad doordat het heel langzaam afloopt en de kleine dus ook lekker in het water kan zitten. Ik ben hier vroeger veel met onze tweeling geweest en ze hebben er verder een speeltuintje en makkelijke paadjes waar je met de buggy overheen kunt lopen. Aan je bungalow heb je een zitje met ligbed en stoeltjes en gras “voor de deur” zodat je ook daar een plaid met wat speeltjes of een kinderbadje onder een boom kunt neerzetten.

We helpen je graag met de excursies en de hotels in Cairo en Luxor (of een ander gebied in Egypte) en als je een vrijblijvende offerte wilt stuur me dan even een email.

Vriendelijke groet uit Luxor,
namens Kingfisher Tours,

Miriam Kok

Kingfisher Tours voor individuele rondreizen en excursies in Egypte: 10 jaar ervaring en al meer dan 2.500 reizigers!
Website: [FONT=Times New Roman]www.kingfishertours.com[/FONT]
Email: [EMAIL=“egypt@kingfishertours.com”]egypt@kingfishertours.com
Facebook: [FONT=Times New Roman]http://www.facebook.com/KingfisherToursEgypt[/FONT]

Allen bedankt voor de (snelle) reacties!

Het is zo dat de tickets al vast staan dus in een andere stad aankomen of vertrekken zit er niet in.

Hetzelfde geld dus voor het boeken van een pakketreis oid via een organisatie.

Beste Miriam, bedankt voor je aanbod maar om een resort zit de rest niet te springen en omdat wij erg gesteld zijn op onze privacy is een beschut appartement of vrijstaand huis zeer gewenst. Met afgeschermd zwembad nog beter maar ik denk dat dat lastig en duur wordt.

Hoeveel kost een binnenlandse vlucht gemiddeld van Cairo naar Luxor en waar kan ik deze zelf boeken?
Heeft iemand een idee?

Hoe toeristisch is Dahab? moet ik er een zelfde soort sfeer bij indenken als men in Spanje proeft tijdens de zomermaanden aan het strand?

alvast bedankt!

Tickets voor binnenlandse vluchten kun je boeken op www.egyptair.com. Als je als locatie Egypte kiest, zijn de prijzen lager dan wanneer je Nederland kiest. Je kan gewoon met een Nederlandse creditkaart betalen.

Dahab heeft veel faciliteiten, maar is mijns inziens niet té toeristisch. Ik was er afgelopen kerst nog, en zelfs toen was het rustig.

Met betrekking tot Dahab:
Is er iemand die mij kan vertellen hoelang het duurt om naar mt Sinai te gaan en hoe de excursies vanuit daar zijn geregeld?

Zit Dahab vol toerisme in de zomermaanden of is het wel te doen?

Zijn er afgelegen stukjes strand waar je ongestoord kan zwemmen zonder pottekijkers?

Wat is er nog meer aan te raden behalve duiken en mt sinai en het klooster?

ik hoop dat ik niemand irriteer met al deze vragen.
Alvast bedankt!

Bedenk wel dat het in de zomer erg heet is in Egypte speciaal omdat jullie met een baby reizen, eigenlijk zouden jullie beter in het voor- of najaar kunnen gaan.
Gister was het 36! graden in Cairo, komende week “koelt” het even af naar 25 maar daarna wordt het weer 34 graden.
Ik zou zeker Luxor niet aan raden in de zomer met een baby, daar kan het 50 graden worden.
In de zomer is een strandvakantie de beste optie.

Vanuit Dahab zit je al binnen 5 minuten in de woestijn, het is en blijft Egypte :wink: Echt mooie stukken woestijn vind je binnen 15-30 minuten rijden. Excursies kan je op veel plekken boeken, en geheel aanpassen aan je wensen. Zowel qua duur als vervoermiddel.

Privestranden heb je er niet. Of je moet er voor kiezen om een prive-excursie te maken naar Abu Galun. Dat is 1,5 uur (met de kameel) vanuit Dahab. Uiteraard hebben hotels ook eigen stranden, maar daar kunnen andere hotelgasten ook komen.

Wat je verder kan doen: zie mijn vorige post.

Hallo allen,

Ik was een tijdje offline maar ik ben er weer.
Het plan is de eerste 2 weken van juli te gaan: 4 volwassenen 1 baby.

Hoeveel dagen is Daheb leuk en hoeveel dagen Alexandrie denken jullie?
Ik zit er aan te denken na een paar dagen Cairo de trein naar alexandrie te pakken en later het vliegtuig richting Daheb.

alvast bedankt voor het meedenken