duikexperts gevraagd

Welke spots zijn het beste om wrakduiken te doen, mooie koraalriffen en dolfijnen te zien, waar je liefst ook niet duikt met alle beginnende toeristen?
Is Sharm el sheikh of Hurghada beter als uitvalsbasis?

We zijn van plan om tien dagen naar Egypte te gaan. Route: Cairo-Luxor-Sharm el Sheikh-Cairo.

Is 2dagen Cairo, 2dagen Luxor en 6 dagen aan de kust om te duiken, is dit realistisch?

als je veel wrakken wilt zien, dan kun je het beste een live-aboard doen. vanuit Sharm en Hurghada kun je meestal (maar niet altijd) alleen de Thistlegorm beduiken.

ikzelf duik het liefst in Dahab. je duikt vanaf de kant, er zijn ook beginners, maar bij een goede duikschool word je vaak op niveau ingedeeld. ik heb met kerst in Dahab gedoken, en heb gewoon lekker kunnen duiken en foto’s gemaakt. geen ‘last’ gehad van beginners. (ik heb zelf bijna 500 duiken.)

een schema met 2 dagen Cairo, 2 dagen Luxor en dan duiken kan in principe. maar dan zul je bijna twee binnenlandse vluchten moeten nemen, omdat je anders erg lang onderweg bent. ik zou eerder kiezen voor een van de twee steden (en hun omgeving). in beide kun je je makkelijk 3-4 dagen vermaken.