Wij gaan in april naar Thailand en willen zeker weten gaan duiken!
Wat zijn de mooiste plekken in Thailand om te duiken (in april)?
Groet,
Jessica
Wij gaan in april naar Thailand en willen zeker weten gaan duiken!
Wat zijn de mooiste plekken in Thailand om te duiken (in april)?
Groet,
Jessica
Goedkoop vliegticket gevonden zeker? Want dit is zowat het slechtste moment (seizoen) om naar Thailand te gaan.
Zelf geen ervaring met duiken in april (ja, vanwege het klimaat), maar de Andamanse zee staat hoedanook bekend als beste plek om te duiken. Daarna de Golf van Thailand. Rond Ko Chang e.d vond ik het minder goed. Maar bij deze opsomming is geen rekening gehouden met het klimaat.
Ja, daar zijn we ook al achter gekomen. Waren eerst van plan naar Maleisie te gaan en dachten dat Thailand wel ongeveer hetzelfde klimaat zou hebben toen we veranderen van keuze… :tssk:
Maar goed, het ticket is geboekt, we kunnen nu niet meer terug! Bovendien kwam april voor ons het beste uit om op vakantie te gaan. We gaan er gewoon het beste van maken!
Hoi Jessica,
Voor een goed duikcentrum op Phuket, verwijs ik je naar onderstaande website:
Deze gerenommeerde duikschool bevindt zich in Kata Beach en heeft een Nederlandse eigenaar.
Op deze website kan je vast veel informatie vinden over wat er allemaal mogelijk is !
Succes !
Hoi Jessica,
In tegenstelling tot wat Kohraya zegt: April is een uitstekende tijd om te komen duiken. Het weer is weliswaar zo ongeveer op zijn warmst, maar: aan de Andaman Kust is het water normaal gesproken extreem kalm, en de kans op grote dingen, met name manta’s en walvishaaien, is het beste van het hele jaar. Met name bij Hin Daeng, Hin Muang, Koh Bon en Richelieu Rock kun je deze zien. Het blijft natuurlijk altijd een kwestie van geluk, maar in April is de kans het grootste.
Daarnaast heb je natuurlijk ook de gewone vissen, en vaak frogfish, ghost pipe fish (spookfluitvis), zeepaardjes, etc.
Nadeel van April: het zicht is vaak wat minder door de plankton in het water, maar zoals gezegd, met het plankton komen ook andere dingen deze kant op.
Meer informatie over dagtrips:
http://www.phuket-scuba.com/dutch_daytrips.htm;
over liveaboards: thailand-scuba.com;
over Similans: thailand-scuba.com
euh … zei ik dat april niet goed was om te duiken??? :tssk:
Je kan m’n woorden zo interpreteren, maar ik bedoelde dat het zowat de slechtste moment was om te REIZEN, niet DUIKEN. Vandaar dat ik er in die maand geen ervaring mee heb.
Maarre, met het goede nieuws van een expert heeft Jessica Putting alvast iets om naar uit te kijken. Dus … maak er het beste van!
Enne Steven, ik heb ze wél jouw kant opgestuurd hé :finger:
euh … zei ik dat april niet goed was om te duiken??? :tssk:
Je kan m’n woorden zo interpreteren, maar ik bedoelde dat het zowat de slechtste moment was om te REIZEN, niet DUIKEN.
Sorry, had ik zo begrepen. Maar je hebt gelijk, het staat er inderdaad niet.
Beste manier om de hitte te vermijden: onder water zitten of op een boot zitten. En natuurlijk Songkran meevieren.
Heeft er iemand goede ervaringen met een duikcentrum,-school of dergelijk op Koh Phi Phi ?