duiken in regenseizoen

Hallo allemaal,

Ik ga in juli en augustus ruim 3 weken naar thailand. Ga er voor de eerste keer heen en ook nog eens alleen. Maar dat maakt allemaal niet zo uit. Geeft me iig veel ruimte welke kant ik op wil. Maar dat is nu net het probleem. Van de ruim drie weken wil ik een weekje gaan duiken en mijn brevet halen. Heeft iemand enig idee wat de beste plek is in het regenseizoen? Lees wel overal dat het aan de westkust het mooist is maar hoor tegenstrijdige verhalen, dat het in het regenseizoen mischien toch beter is in de baai van siam. Dus, beter koh tao, samui of toch phuket enzo? Hoop wat te horen…

Hoi Vincent,

Zoals je zelf al aangeeft: het duiken is het beste in de Andaman Zee. Het is regenseizoen daar (of eigenlijk hier, want ik woon in Phuket waar ik een duikschool heb), maar dat is geebn probleem voor het duiken. Krijg ook niet het verkeerde idee bij regenseizoen: dat betekent zelden hele dagen achter elkaar alleen maar regen, maar meestal een losse bui met tussendoor zon.

Veel plezier.

Hallo,

Wij zijn zelf aangekomen in augustus 2007 in Thailand en zijn gelijk naar de verschillende eilanden gereist. Wij zijn eerst naar Ko Phi Phi gegaan om daar te duiken. Helaas wel veel regen en dus gedoken tussen de buien in.
Toen hadden wij ook contact met vrienden die op Koh Tao wonen en die hadden toen supermooi weer elke dag. Totaal geen regen. Ik heb begrepen dat de maanden september en oktober op Koh tao heel slecht zijn. Die vrienden zullen het wel weten want die wonen er inmiddels al weer bijna 2 jaar.

gr van Moira