Duiken in Kroatie?

Ik wil komend zomer graag duiken in Kroatië, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Waar zijn de mooie plekken en de beste duikscholen (ik heb op het moment mijn Padi Scuba)?

Graag je tips/adviezen!!

Groetjes Marloes

1 like

Ik heb nog nooit in Kroatie gedoken, maar overweeg wel om dit in mei te gaan doen. Ik moet dan voor mijn werk naar Dubrovnik, en zou er graag nog een paar dagen aan vastplakken.

Kroatie heeft naar het schijnt veel te bieden op duikgebied, zo zijn er beschutte stekken voor beginnende duikers met een grote verscheidenheid aan vissen en planten. Koralen als in de Rode Zee vind je echter niet in dit gebied. Voor de gevorderde duikers zijn er vele cavern en wrakken, en er worden ook volop technische opleidingen gegeven. Op devolgende site staat wel veel info: http://www.diving.hr/

1 like

Beste Marloes,

Kroatie heeft veel wrakken om op te duiken. Ik ben in 2009 voor het eerst in Kroatië geweest. Het land vond ik erg mooi en heb een aantal duiken gemaakt.
Het zicht was niet top.
Ik ga dit jaar toch weer terug. Vorig jaar Istrië Umag en dit jaar naar Istrië, Fazana (naast Pula). Tussen Pula en Rovinj ligt de Baron Gautsch. Dit is een Oostenrijks Passagiersschip waar je in kan duiken. Zoek eens op You tube dan krijg je vanzelf zin.

Ok hoop dat je een leuke vakantie hebt gehad.

Groetjes Rau