Duiken in Hurghada

Wij organiseren al meer dan 10 jaar duik excursies in Hurghada.
Wil je graag je duikbrevet halen, of een duikexcursie voor een dag doen. voor de beginner of de gevorderde, al onze duikinstructeurs zijn PADI gecertificeerd.
Wil je graag wat meer informatie bekijk dan eens onze website www.completetravel.nl

hallo,

sorry voor mijn brutaliteit

een open water cursus in 3 dagen, hoe doe je dat ? :confused:

sterk mijn bedenkingen :confused:

Ik heb het ook in 3 dagen gedaan (ahum), en achteraf ben ik er niet van overtuigd dat de PADI standaards helemaal nageleefd zijn.

De eerste dag heb ik alleen maar theorie gedaan, en alle examens.

De tweede dag heb ik mijn confined waterduiken gemaakt. (In het zwembad.) Ik heb alle oefeningen in het water gedaan, maar ik kan me niet herinneren hoe vaak ik tussen de oefeningen door het water uit geweest ben. (En ja, dat moet voor je buddycheck, en je moet leren hoe je je set opbouwt.) Daarna 2 buitenduiken.

Dag 3 twee buitenduiken, en ik was klaar.

Als je echter een leerling hebt die niet alles in een keer goed doet, dan heb je een probleem. Ik zou er nu (500 duiken verder) nooit meer voor kiezen om zo’n snelle opleiding te doen! Haastige spoed is zelden goed.

Goedemorgen beide,

Er wordt heel vaak gekozen om een 3 daagse duikcursus te doen, juist omdat je 3 dagen continu aan het herhalen bent, de PADI standaards moeten wel worden nageleefd. zie het als een rijbewijs, je kan daarvoor kiezen om 35 lessen te nemen en je examen te halen of je doet het in een week in de versnelde versie. Als je dan je rijbewijs hebt is het ervaring opdoen en vaak herhalen.

groetjes Denise

Ik sta voor de klas. Mijn leerlingen zijn 3 dagen druk met leren en herhalen. Ze snappen de stof, ik controleer dat.

Helaas… Een week later is een aantal alles weer kwijt. Je hersens hebben tijd nodig iets te verwerken.

(Nog los van het feit dat niet iedereen even snel leert, ook met duiken niet. Sommige mensen moeite hebben met klaren, en hebben meer tijd nodig.)

Hoi Jenny,

Als je moeilijk kunt klaren dan heeft dat weinig met PADI te maken?
Elke persoon ervaart het ook anders en de een leert sneller dan de ander inderdaad, wij hebben al heel wat cursussen gegeven en nooit klachten gehad…
Maar zoals ik al eerder al aangaf, de een kiest voor de lange weg en de ander voor de korte

Da is wel normaal he da je geen klachten krijgt, mensen kunnen hier niet in vergelijken. Ze gaan geen 2 keer dezelfde duik cursus doen bij verschillende duikscholen.

Het zijn de instructeurs zelf die daar de verantwoordelijkheid voor dragen, maar toch moet er op toegezien worden

Weet uit eigen ervaring wat voor een stress het met zich mee brengt.

Alle theorie (Quizjes en herhalingsvragen + examen) en video in 1 dag, zou jij dit op je bord willen?

Waar is dan de KWALITEIT, die je toch dient te bieden aan je klanten.

Of is het eerder quantiteit voor alles, heb daar al met verschillende collega’s over gediscussieerd.

Als een leerling dom is, dan kan ik daar niks aan doen?

In principe niet nee, maar ik pas daar mijn programma op aan. Extra oefenen, net zolang tot het lukt. Daar heb je in 3 dagen geen tijd voor.

Maar inderdaad, daar kun je niks aan doen. En de klant heeft al betaald. :vak02:

Nou jullie gaan flink tekeer zeg. Even voor alle duidelijkheid, wij werken op een andere manier met onze klanten, wij hebben veel persoonlijk contact met ze tijdens de gehele vakantie, er zijn ook veel mensen die ieder jaar gewoon bij ons terugkomen of meerdere keren per jaar, ik vind het erg jammer dat jullie je oordeel al klaar hebben zonder te weten hoe wij werken. wij zijn altijd eerlijk en begeleiden waarbij we kunnen

Hallo,

ik (en jenny mss ook) we(e)t(en) ook hoe het er aan toe gaat.

niemand veroordeelt jou of jullie, we willen hierover gewoon duidelijk zijn naar de mensen die info opzoeken rond cursussen volgen in het buitenland.

Padi heeft al voldoende weerstand van andere duikorganistaties, ik probeer hier enkel duidelijk te maken dat wij (= ik en vele andere instructeurs van Padi) een positief beeld wensen te scheppen

snel op je vinnen getrapt? lol2

Haal nu je duikbrevet in slechts 3 dagen tijd in Hurghada.

Programma
[ul]
[li]De eerste dag leer je alle theorie en praktijk op het strand. Niet haalbaar tenzij je van 7 am tot 7 pm bezig bent, Padi standards ??? voor de theorie heb je toch een klaslokaal nodig[/li][li]Tweede dag herhaling van de stof en weer oefenen rond het strand.[/li][li]De derde dag ga je met een boot mee naar 2 verschillende plekken om te gaan duiken.Hoeveel duiken? 2 of 4, en dit zonder het breken van de padi standards ???[/li][li]Na het goed uitvoeren en afronden van deze 3 dagen krijg je je duikbrevet.Welk brevet ? Zeker geen open water[/li][li]Bij alle dagen zit de lunch en het materiaal inbegrepen Ook wanneer ze in het duikcentrum theorie en confined doen ???[/li][/ul]

klinkt als een scuba-diver cursus. knap waardeloos, want daar mag je niet zelfstandig mee duiken. (maar sommige mensen willen dat niet, en voor die mensen is het een goede cursus.)

@Michaela

Zijn maar praatjes, dingen die ze niet kennen- uit schrik om klanten te verliezen

Sorry hoor maar daar klopt niks van, zijn heel wat europeanen die in hurghada duikcursussen geven.

Alles volgens PADI standaarden: Theorie, zwembad sessies, open water duiken en ook het examen. Indien je geen 75 % haalt op je kennis toetsen moet je de andere reeks maken, hetzelfde voor je eindexamen.

Voor de buitenwater duiken start je bij het begin en ga je niet naar de volgende duik, tenzij je alle proeven goed gedaan hebt.

Ben zelf duikinstructeur en heb met verschillende collega’s gewerkt- zowel egyptenaren als europeanen

ik kan je best een paar duikscholen aanbevelen waar je zeker veiligheid op de eerste plaats komt

Onzin.

Overal ter wereld zijn duikscholen die beter zijn dan andere. Maar om te zeggen dat iedere duiker die in Egypte opgeleid is niet kan duiken, is echt niet waar.

Wanneer je je PADI open water hebt, ben je opgeleid om zelfstandig te duiken op dezelfde dieptes en dezelfde omstandigheden als van je opleiding. In de praktijk betekent dat dat je aanbevolen maximale diete 18 meter is. Heb jij leren duiken in Egyptisch water van 25 graden met 20 meter zicht zonder stroming, dan is het niet verstandig om in de Oosterschelde te duiken mét stroming, en met een zicht van minder dan een meter. Maar met ervaren buddies (die hoeven geen instructeur te zijn) kun je je ervaring geleidelijk aan uitbreiden.

Na ongeveer 20 tropische duiken dook ik voor het eerste in Nederland. Dat was in Vinkeveen, en mijn buddy was (toevallig) een divemaster. Later ging ik vaker en vaker naar Zeeland, en leerde ik geleidelijk aan met meer en meer condities omgaan. Dat kan iedereen.

Een duikvereniging in NL kan helpen om buddies te vinden. Maar ik heb ook veel mensen leren kennen op www.duikforum.nl. Mijn meeste buddies hier ken ik via dat forum.