Na drie maanden door India en Nepal te hebben getrokken, heb ik een vreemde ziekte onder de leden. Ik wil weer op reis!
Daarom vertrek ik half januari naar Guatemala om daar Spaans te studeren in Xela en rond te reizen. Vooral het laatste natuurlijk.
Bovendien wil ik graag leren duiken in Utila (Honduras).
Als mensen nog tips hebben voor een soloreiziger of dezelfde kant opgaan, laat het me weten.
ik kom er zelf net vandaan. Heb 3 weken in Antigua gezeten, erg leuk, maar wel erg veel buitenlanders, dus niet erg bevorderend voor je spaans…
Heb ook gedoken op Utila. Kost je ongeveer 200 dollar per cursus. Als je langer (± 2 mnd) de tijd hebt kan je daar ook goed je masters doen. Geweldig eiland!
Verder is Guatemala erg gaaf. Let wel een beetje op, niet altijd even veilig, maar goed te doen hoor. En neem een warme trui mee, het ligt heel hoog, en een warme trui is geen overbodige luxe!
Leuk! Zo komen de kriebels natuurlijk vanzelf wel :lol: !
Ik heb twee maanden de tijd. Dus hoopte eigenlijk wel twee duikcursussen te doen. Ik moet allen zorgen dat ik ook weer in Cancun kom om mijn vlucht te pakken. Hoe lang ben je zo’n beetje onderweg van Guatemala (zeg Guatemala City) naar Utala?
Hoe was jou spaans na drie weken? In Xela schijnen wat minder buitenlanders te zitten, dus dat helpt wellicht. Ik hoop me in ieder geval na drie of vier weken redelijk te kunnen redden.
Ik kom er ook net vandaan, soms is het verstandiger om eerst een duikschool te zoeken… die geven namelijk gratis hotel overnachtingen weg! Ga wel voor kwaliteit!
Er zit daar (la ceiba) een hotel genaamd: amsterdam, met een nederlandse eigenaar!