blue paradise (ook belgische duikschool) in Hurghada was ook erg goed.
Hoi!
In november wil ik met mijn vriend graag gaan duiken in Egypte, om onze PADI open water te halen. Nu heb ik het internet afgespeurd, maar ik heb tips nodig. Is het praktisch/aan te raden om alles los te boeken (hotel/vlucht+duiken+evt excursie) of is iets van egypte.nl ook aan te raden? Ik heb de namen van Voodoo Divers en Blue Paradise horen vallen, nog andere aanraders? En qua hotels? Welke zijn leuk/goed? Op internet vind je de meest verschrikkelijke en de meest lovende verhalen over dezelfde hotels. We zijn eigenlijk op zoek naar een hotel een beetje in een van de centrums van Hurghada bijv, zodat we ook nog eens de stad in kunnen en niet alleen in het hotel blijven plakken, omdat de dichtsbijzijnde winkel 20km ver is. Iemand aanraders of tips? Alvast bedankt!
Ik boek altijd alles apart.
Kijk eens bij Neckermann. Three Corners hotels hebben een Belgisch management en dat van Sharm was heel goed. Die van Hurghada heb ik nog niet geprobeerd maar ben er wel voor aant kijken voor rond 16 oktober een weekje te gaan.
En ik ben daar ook aant zoeken om bij Easy divers te gaan duiken. Al goeie dinges over gehoord
Mijn jongens hebben hun PADI gehaald bij http://funnydivers.com in Hurghada.
Neckerman vond ik erg onhandig, zoek je voor 2p in november krijg je hotels voor dec met 3p⦠Hebben uiteindelijk gekozen voor Bella Vista hotel, dus ik hoop dat dat iets is ![]()
beste mensen, ik ga over een week of drie een rondreis maken door Egypte en Jordaniƫ. Ivm reisschema wil ik 1 of 2 dgn gaan duiken in Dahab. Ik hoef geen padi te halen (kan ook niet blijkens de info hierboven). Weet iemand of je ook een of twee dagen duiken kan boeken, in zwembad en daarna in de zee oid. En wat kan je dan doen? Ik heb t trouwens nog nooit gedaan en weet er niets vanaf :paranoid:
Of zeggen jullie hou het dan maar bij snorkelen ![]()
Enig idee van de kosten?
Thnx! Grtz!
Je kan in principe ergens een introduik doen. Je hebt dan eerst een sessie in het zwembad, en daarna kun je evt naar buiten de zee in.
Ik heb zelf hele goede ervaringen met INMO divers, www.inmodivers.de. Op de website staan prijzen, soms kun je afdingen. Zeker wanneer je ook besluit om in hun hotel te blijven. (Goede prijs-kwaliteit verhouding.)
Snorkelen zal goedkoper zijn dan duiken, het is maar net wat je wilt.
Thnx. Zoiets is idd wat ik zoek!
Hallo Divers!!
Ik ga in feb 2011 in m eentje een week duiken in sharm.
IK vroeg me af of er nog meer mensen zijn die dan gaan?
Ik ga van 6 tm 13 feb.
Het zou leuk zijn als we dan kunnen contacten!
Groetjes kimberley
Na de adviezen die ik hier heb gekregen zal ik ook mijn ervaringen posten: Wij hebben 8 dagen in het Bella Vista Hotel in Hurghada gezeten, prima hotel, ruime kamers, het eetbuffet wordt je na een paar dagen wel een beetje zat, erg eentonig, maar lekkere gebakjes als toetjes en heerlijk ontbijt met oa omelet en pannenkoekjes. We hebben gedoken bij Voodoo divers, zit bij het Bella Vista Resort, Nederlands management en instructeurs, een echte aanrader! Kleine groepjes, erg persoonlijk en gezellig. Ga ik zeker ooit nog eens heen!