Duiken in de Western Cape

Hallo,

Ik doe een onderzoek voor m’n stage voor het eventueel opzetten van
een duikschool, rond de Western Cape, False Bay waarschijnlijk. Nou is het hier prachtig duiken, koraal vis etc, ( geen cage ), alleen heb ik het idee dat touristen daar veel te weinig vanaf weten. En cage diven als enige echt bekend is bij de toerist.

Hoe denken jullie daarover?

Groeten,

Kris

En de (witte) haaien die daar ook rond zwemmen? Ik zou daar niet zonder een kooi in het water gaan.
Misschien andere mensen?

groet uit een heerlijk warm Kyalami

Annemieke,

Wat je zegt is ook precies iedereen denkt. Maar gewoon duiken is ongevaarlijk.
Verhalen over haaien hebben mensen bang voor ze gemaakt. En niet alle haaien bijten, en degene die het doen voeden zich aan vissen en niet aan duikers. Rapporten over haaiaanvallen zijn vaak het gevolg van ongelukken dan het bewust achtervolgen/aanvallen van duikers.

GROETEN,

Kris

Ok, ik heb inderdaad geen idee. Ik ben niet zo onderwatertype, dus ik zou nooit gaan duiken.

sus6 met alles

Ik heb deze zomer (winter in ZA) in False Bay gedoken en ik vond het prachtig.

Nadeel is echter dat het water er niet al te warm is, en dat dat veel vakantieduikers af schrikt. Ikzelf duik gerust in koud water (ook in Nederland in de winter), maar duiken met 14 graden in een geleende wetsuit was voor mij wel een beetje afzien.

Hoe wil je de school opzetten? Zoals bij de Middelandse zee: dicht gedurende de winter maanden? Lijkt me moeilijk om op zo’n manier je hoofd boven water te houden…