Wie heeft ervaringen met cage diving in Gansbaai. We zijn daar 3 nachten en mijn man wil dat graag gaan doen. Nu hoor ik allemaal verschillende berichten. Dat je geen kleine boot moet nemen ivm zeeziekte, maar juist weer wel omdat dat minder massaal is.
Heeft iemand ervaring hiermee en kan diegene mij een betrouwbare maatschappij aanbevelen.
Is het ook mogelijk om ter plekke onderwater camera’s te huren?
Zeker doen, het is erg gaaf. Bij mijn weten gaan er alleen kleine bootjes met een man of 15 erop. Als je last hebt van zeeziekte, daar moet je maar doorheen bijten. Daar zijn toch pilletjes voor? Ik denk niet dat je een onderwater camera kan huren maar je ging toch rond November? Geloof dat het zicht niet altijd heel goed is in die periode dus dan heb je er ook vrij weinig aan. Bovendien wordt er dan niet echt gedoken maar gewoon in de kooi en je kop onder water steken zolang je je adem kan inhouden. Tenzij het zicht goed is, maar dat is voornamelijk in de winter, Juli en zo, dan wordt wel met flessen gedoken. Ik weet niet meer met welke maatschappij ik het heb gedaan, maar er zijn er genoeg. Betrouwbaar, ja je moet gewoon het geluk hebben dat er een paar haaien op je boot afkomen he.
oja en het is misschien verstandig te reserveren.
Een ervaring op zich. Voor mij absoluut een TOP ervaring.
8 verschillende big whites heb ik gezien. Ik was er inderdaad ook in juni/juli. De zee was redelijk rustig.