Kan je in Zuid-Afrika mooi duiken of snorkelen?
Is er een mooi onderwaterleven te zien?
Ik hoor het graag…
Hallo, ik heb mijn duikbrevet gehaald in Umkomaas, 70 km ten westen van Durban, maar heb van vrienden gehoord dat t ook leuk duiken is bij Kaapstad, alleen beetje koud.
Veel plezier
Is het daar dan ook duur om te snorkelen/duiken en je duikbrevet te halen???
Duikbrevet halen kostte me 1.5 jaar geleden zo’n 1800 rand geloof ik, dus zo’n 225 euro. Maar dan kun je t ook binnen 3 dagen hebben. 5 duiken, waarvan 1e dag een in n zwembad en de volgende 2 dagen 2 duiken per dag en theorieles plus examen.
De website van deze duikschool is: www.aliwalshoal.co.za
Ik ben toen in het hostel van de duikschool verbleven, hele aardige lui daar.
Snorkelen heb ik geen idee van.
Succes! en veel plezier natuurlijk.
Hallo Jennieb,
In Sodwana bay (Noord- Oosten van Zuid Afrika) kun je uitstekend duiken in de Indische Oceaan. Er zijn veel riffen waar je kunt duiken. Ook opleidingen kun je hier volgen. Sodwana bay is een van 's werelds mooiste duikplekken. Ook zijn er diverse snorkelplekken te vinden waar je goed kunt snorkelen. De water temperatuur is veel aangenamer dan rond de kaap, het water wordt hier nooit kouder dan 21 graden. Ook het onderwaterleven is veel gevarieerder.
Als je nog vragen hebt mail me an gerust, Meer info vind je ook op onze site.
Groetjes,
Martijn Verbeek
[EMAIL=“martijn@wildebeesecolodge.com”]martijn@wildebeesecolodge.com
www.wildebeesecolodge.com
Na enkele jaren duiken in RSA, is mijn conclusie er gaat niets boven Sodwana!
Mocht je niet aan Zuid Afrika vastzitten. Ga dan eens kijken naar Mozambique! Reefs nog mooier en veel minder toeristisch!
Groetjes
Guppy
Je kan bij Kaapstad echt top duiken en snorkelen met zeehonden, ik heb het gedaan en het is echt waanzinnig. Gevonden op http://www.kaapstadmagazine.nl/u-vroeg-ons/de-westkaap/Scuba-duiken-Kaapstad~c38
goede info moet ik zeggen.
Op die site staat ook van alles over duiken met haaien. I heb het zelf gedaan en het is echt onwijs gaaf!
Kijk maar hier:
Je kan dit (en allemaal andere gave tours, zoals helicoptervluchten, paardrijden op het witste strand, een safaritoer, skydiven) boeken door het volgende nummer te bellen of smsen:
0027 78 686 7505
Veel plezier alvast!!
groetjes chris
niets toe te voegen eigenlijk.
dus een samenvatting:
Umkomaas, weinig koraal, maar grote vissen (haaien, manta’s, baarzen, schildpadden etc)
sodwana baai, stukken warmer en mooier koraal.
mozambique, nog mooier en warmer en in de goede tijd van het jaar kun je daar walvishaaien zien! Ik zat toen helaas in het verkeerde seizoen, maar gelukkig heb ik de walvishaai gezien in zuidoost azie dit jaar: Geweldig.
vergeet niet om te kooiduiken in Gansbaai, zo’n 2 uur rijden van capetown, hier kun je kooiduiken met de big white! Een onvergetelijke ervaring.
Sjaak
www.wereldrondreis.nl