Wat is de beste plek om te snorkelen in zuid Afrika?
Kan weinig duidelijkheid vinden op internet…
Groetjes!
Wat is de beste plek om te snorkelen in zuid Afrika?
Kan weinig duidelijkheid vinden op internet…
Groetjes!
Zoek eens op Kosie Bay. Ben zelf niet in deze hoek geweest maar schijnt wel het mooiste te zijn.
Snorkelen alleen van Oktober tot April. Waar Cape Vidal, Mossel Bay, Port Stepstone, Knysna, Sodwana Bay, met zeehonden in Kaapstad.
Jan
Huh? Alleen van oktober tot april, daar heb ik nog serieus nooit van gehoord. Heb zelf ook prachtig gesnorkeld rondom Cape Vidal in augustus, dus het gaat dan gewoon prima. Bij Cape Vidal (niet de mooiste snorkelplek van Zuid-Afrika) kan je overigens alleen snorkelen bij een bepaalde vloedstand, anders beuken de golven te erg en kunnen er haaien oid langs zwemmen.
Mooiste plek is waarschijnlijk Sodwana Bay, in het noorden van het Isimangaliso wetland park. Schijnt het zuidelijkste echt grote koraalrif te zitten. Van deze kant van Afrika dan tenminste het zuidelijkste.
Hallo
Inderdaad, aan de oostkust schijnt Sodwana Bay volgens familie en vrienden zo’n beetje de topspot
te zijn, maar wees er op bedacht dat zeker in de vakantietijd het er heel druk kan zijn!
Veel planplezier
Dankje voor de informatie! Onze planning is om in januari te gaan.
Sodwana bay, maar ga daar heen zeker na 10 januari, dat de meeste scholen weer langzaam begonnen namelijk
Ik heb gehoord van verschillende mensen dat sodwana bay meer voor duikers is, omdat het koraal erg diep zit. Klopt dit?
Ik heb veel gesnorkeld in Cape Vidal, erg mooi, ook mooi plekje om een paar dagen te relaxen