dubbele nationaliteit

Kan iemand mij vertellen hoe ik buiten mijn Nederlandse Nationaliteit ook de Egyptische Nationaliteit kan krijgen? Wat moet ik hiervoor doen? Volgende week moet ik naar Cairo om mijn paspoort op te halen en ben ik van plan om naar de grote Moskee te gaan omdat ik Moslim wil worden. Dus als iemand mij voor die tijd kan laten weten wat ik moet doen dan zou het heel fijn zijn. Alvast bedankt!:cheer:

Egyptische vertegenwoordiging in Nederland:

Ambassade van Egypte
Badhuisweg 92
2587 CL Den Haag
Tel. 070-3544535 / 3542000
Fax 070-3543304
E-mail: ambegnl@wanadoo.nl

Waarom zou de Egyptische nationaliteit willen aanvragen?

FYI

Verliezen Nederlandse nationaliteit

U kunt de Nederlandse nationaliteit verliezen als u er bijvoorbeeld voor kiest om vrijwillig een andere nationaliteit aan te nemen. Uw Nederlandse nationaliteit kan u worden afgenomen als u fraude heeft gepleegd bij het verkrijgen van het Nederlanderschap.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/nederlandse-nationaliteit/verliezen-nederlandse-nationaliteit

Dus ik hoop dat je goed weet wat je doet! Als je je Nederlandse nationaliteit verliest betekent dit automatisch dat als je terug naar Nederland wilt je een visa nodig hebt! En Egyptenaren hebben voor veel landen een visum nodig.

Ik heb de link van de rijksoverheid zitten lezen lezen. Nederland is geloof ik nu echt gestoord aan het worden. Mensen die langer dan 10 jaar met een dubbele nationaliteit in het buitenland wonen per 1 april 2013 hun Nederlandse nationaliteit afnemen. Vermoed dat veel mensen hier niet van op de hoogte zijn. Wat idiote maatregelen.

Nou ik vind het persoonlijk niet zo raar.
Niemand verplicht jouw om de nationaliteit aan te nemen van het land waar jij wil verblijven dat is een vrije keus lijkt mij(of je moet aan het vluchten zijn)
Er zijn zat mensen die er fraude mee plegen met een dubbele nationaliteit.

Mijn persoonlijke mening.

Blijkbaar heeft niet iedereen in de gaten dat er landen zijn waar je bijna wel verplicht ben om de nationaliteit van dat land aan te nemen , aangezien je er anders niks kan bezitten. Of zelfs anders geen bankrekening kan openen daar. Strikt genomen is het dan nog steeds een vrije keuze ja.

Maar de nederlandse overheid zou meer oog moeten hebben dat mensen die dubbele nationaliteit niet zomaar voor de lol aannemen.

Waarom zou de Nederlandse overheid daar oog voor moeten hebben? De Nederlandse belastingbetaler heeft te maken met stijgende kosten, hogere belastingen, minder salaris, afwaardering van pensioen, waardevermindering van huizen, en wil daarnaast bij voorkeur niet betalen voor mensen die uit vrije wil vertrokken en al meer dan 10 jaar niks bijdragen.

@MP ik begrijp niet wat je bedoelt. Een Nederlander die in het buitenland woont en ook het paspoort van dat land heeft kost de belastingbetaler niks extra’s. Ik heb nog nooit een paspoort gratis gekregen. Dus ik begrijp niet wat je bedoelt met “betalen voor mensen die uit vrije wil vertrokken en al meer dan 10 jaar niks bijdragen”
En nog belangrijker wat heeft nationaliteit met belasting betalen te maken?

Het is natuurlijk belachelijk dat je geen dubbele nationaliteit kunt hebben als geboren Nederlander/se ! Terwijl mensen vanuit Turkije ,Marokko, Polen etc. wel naar Nederland kunnen komen en een dubbele nationaliteit kunnen hebben. Dat er bedenkingen zijn over allogtonen die in Nederland wonen en deze geld krijgen voor hun familie die elders wonen kan ik mij voorstellen. Maar als je als Nederlandse buiten de E.U. gaat wonen, verliest deze zijn/haar uitkeringen, dus? Dat kost de Nederlandse bevolking geen geld. Daarbuiten moeten Nederlanders die buiten de E.U. wonen, gewoon hetzelfde betalen om hun paspoort te kunnen verlengen en moeten daarvoor naar de Nederlandse ambassade die niet altijd om de hoek zit. Daar het inkomen buiten de E.U. veel lager ligt is dit een zeer moeilijke aangelegenheid om dit te kunnen doen. Lekker dat je door je eigen volk gediscrimineerd wordt! Ik wil de Egyptische nationaliteit aannemen omdat dat praktisch is. Ik ben geboren en getogen in Nederland en dat zal altijd zo blijven. En wat betreft ‘Nederlandse overheid’? Ik betwijfel of die nog steeds Nederlands is…

om praktische redenen

Maar nog steeds uit vrije keuze die je maak dat je in dat land wil verblijven die nationaliteit wil hebben.
Dus ik vind het geen rare regel.

Lijkt mij wijs om politieke discussies hier niet te voeren en gewoon bij de oorspronkelijke vraag te blijven met de daarbij behorende mogelijke consequenties.

Of de regels wel of niet raar zijn lijkt me niet van toepassing.

Dat klopt. Voor het aanpassen van regels moet je bij de politiek zijn. Het Nederlanderschap gaat gepaard met rechten en plichten, die je kunt verliezen zodra je vrijwillig een nieuwe nationaliteit aanneemt. Laat je dus informeren! Ik denk aan rechten op volksverzekeringen, pensioenaanspraken, etc.

ik zal informatie inwinnen bij de juiste mensen en niet meer voor zaken zoals deze komen op het forum. Als ik van te voren had geweten dat ik deze reakties zou krijgen had ik het bericht niet geplaatst. Ik wil iedereen heel hartelijk bedanken voor hun reakties en ben dankbaar voor deze er(aan)varing.

De Daily Telegraph heeft erover gepubliceerd. Daarin staat dat ook het hebben van een dubbele nationaliteit niet geldt. Je mag een nationaliteit hebben: de Egyptische. Dat gaat de gemiddelde lezers pet te ben, hier heb e juristen voor nodig.

Beste mensen, het loopt allemaal zo’n vaart niet als je al een dubbele nationaliteit bezit. Kijk maar even naar de uitzonderingen op http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/nederlandse-nationaliteit/verliezen-nederlandse-nationaliteit

Hier staat: *Verlies van Nederlandse nationaliteit bij wonen in buitenland

U kunt het Nederlanderschap verliezen als u 10 jaar met een dubbele nationaliteit buiten Nederland en de Europese Unie (EU) woont. Deze regel is in 2003 ingegaan. Wilt u uw Nederlanderschap behouden? Dan moet u voor 2013 minimaal 1 jaar uw hoofdverblijf hebben in Nederland of de EU.

Een andere mogelijkheid om de termijn van 10 jaar te stoppen, is dat u altijd (nu en ook na 2013) zorgt dat u een geldig Nederlands paspoort heeft. Op die manier weet de Nederlandse overheid dat u (nog) prijs stelt op de Nederlandse nationaliteit.

Oud-Nederlanders verliezen per 1 april 2013 de mogelijkheid om onder bepaalde voorwaarden het Nederlanderschap te herkrijgen. Als u voor 1 april 2003 het Nederlanderschap als meerderjarige heeft verloren, kunt u tot 1 april 2013 onder de volgende voorwaarden het Nederlanderschap door optie herkrijgen. Dit is van toepassing als u:

in het land van die andere nationaliteit bent geboren en daar ten tijde van de verkrijging uw hoofdverblijf heeft gehad;
voor het bereiken van de meerderjarige leeftijd gedurende een onafgebroken periode van tenminste vijf jaren in het land van die andere nationaliteit uw hoofdverblijf heeft gehad; of
ten tijde van de verkrijging van die andere nationaliteit gehuwd was met een persoon van die andere nationaliteit.

Diegenen die voor 1 april 2003 de Nederlandse nationaliteit hebben verloren, maar die wel aan 1 van deze uitzonderingen voldoen, kunnen het Nederlanderschap terugkrijgen. Zij moeten daarvoor voor 1 april 2013 contact opnemen met de dichtstbijzijnde Nederlandse ambassade of consulaat.*

Het grote probleem is voor Nederlanders die vrijwillig een andere nationaliteit aannemen. Kijk maar naar dit bericht uit 2009.

http://www.rnw.nl/nederlands/article/schaatsers-problemen-door-kazachse-pas

vrijwillig kiezen voor een egyptische nationaliteit … en dan nog eens moslim worden … tja, de wonderen zijn de wereld niet uit zeker ! alle democratische egyptenaren weten trouwens dat als je moslim bent, veel poorten zoizo al openstaan (voor dat soort mensen toch) , ongeacht hun nationaliteit