druk toerisme in Dec-Jan?

Hallo!

Ik ga eind juli voor een half jaar naar Zuid-Afrika en Namibie (zoals sommigen van jullie misschien al weten) In één maand komt een vriendin ook en gaan we samen rondtrekken door Namibie en/of Zuid Afrika. Nu las ik in de Lonely planet, dat de periode die we gedacht hadden een soort mierenhoop van touristen is, zo kwam het over. Dat is van half december tot half januari. Ik begreep dat de prijzen van overnachtingen en activiteiten 2 keer zo hoog liggen en dat veel volgeboekt is. We willen ter plekke een beetje vrij zijn in wat we gaan doen, dus niet nu al onze overnachtingen reserveren. Ook lijkt het me niet zo idillisch als je bij alle bezienswaardigheden in een toeristenoptocht loopt. Ik ben ook benieuwd of de dieren zich in die periode een beetje laten zien of dat je alleen weggekropen in de schaduwen vind na goed zoeken.

Weet iemand of het daadwerkelijk zo ernstig gesteld is met het toerisme tijdens de kerstperiode? De andere optie die we hebben is in november te gaan, maar dat heeft voor mij wel weer andere nadelen.

Ik hoop dat iemand hier wat ervaringen mee heeft!

In die periode (half dec. tm januari) is het hier de grote vakantie voor de locals, dus vooraf boeken is wel aan te raden.

Daarnaast is het hartje zomer, wat hier (Kruger park area) betekend dat het makkelijk 37 graden of hoger zal zijn. In Namibië 40 of hoger.
Dus… als je het Kruger in gaat, ga dan zo vroeg mogelijk op pad. De eerste 2 uurtjes kun je vaak heel goed wil zijn. Wanneer het om 09:00 uur al boven de 30 graden is, dan zullen de dieren idd lekker in de schaduw gaan liggen.

Het grootste deel van de dag kun je dus het beste in en rondom een zwembad doorbrengen :slight_smile:

Of de prijzen in die maanden verdubbelen, dat denk ik niet. Prijzen worden voor 1 jaar afgegeven, meestal met hoog en laag-seizoen tarieven.

Wanneer je liever op de bonnefooi gaat dan leent de maand November zich daar beter voor.

Groetjes uit de bush,

Corné.
Amukela Game Lodge.
www.amukela.com

1 like

Is dus inderdaad zomervakantie voor de Zuid-Afrikaanse bevolking en alhoewel veel mensen dan richting zee trekken (vanwege hoge temperaturen in het binnennland), is het elders toch ook wel redelijk druk.
Alhoewel een park als Kruger wel dermate groot is dat je dit eigenlijk niet meer ziet als je eenmaal binnen bent.
Wel zijn veel accommodaties volgeboekt - van tevoren reserveren dus wel nodig. En ja, er gelden dan vaak andere tarieven - hoogseizoen prijzen!

November zou dus qua klimaat, prijzen en drukte in principe wel iets beter zijn.
Mocht je in november via Botswana Zuid-Afrika binnen komen, dan is onze lodge wellicht een goede overnachtingsplek. Je bent dan in elk geval van harte welkom - waarbij je wel van tevoren moet reserveren. En o ja, wij hebben 1 tarief voor het gehele jaar ;-))

Groetjes,
Natascha Snelder / www.zazoetravel.com

1 like

Hoi,

Zoals al reeds aangegeven, grote zomervakantie van de locals, dus meestal duurder + veel volgeboekt. Hangt er uiteindelijk ook vanaf waar je zoal naartoe wil.
De vluchten vanuit Europa zijn zonder twijfel duurder, maar zeker ook de binnenlandse vluchten.
Voorkeur: maand november of maart

Succes,
Jeroen

Gastenverblijf Villa Rustique - Oudtshoorn
www.villarustique.co.za