Ik ben bezig om een reis te plannen richting Zuid-Afrika. Het liefst wil ik in november gaan maar wegens werkgerelateerde zaken gaat dat mij niet lukken. Nu denk ik er aan om eind december t/m begin februari (circa 5 weken) te gaan. Ik las alleen dat het dan hoogseizoen is en dat alle Zuid-Afrikanen dan ook vrij zijn. En wellicht is het dan ook te warm?
Ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met rondreizen in januari en hoe het dan is met de drukte rond ZA…en prijzen van accomodaties (ik slaap in hostels)?
Eventuele optie zou ook februari zijn alhoewel ik dat liever niet doe (haha, ik ben simpelweg toe aan een mooie reis/vakantie).
Bedankt voor het lezen en ik lees graag reacties
Ik kan je zeggen, dat het dan echt druk is. Misschien niet in de hostels, maar ja dat kan wel. Echt iedereen, nu bijna, is op vakantie. Het is de zomer vakantie daar.
in het binnenland is dan wel lekker rustig. Ook in Joburg, kan ke dan zelfs voor een leuke prijs in 5 sterren hotels logeren, omdat de zakenmensen er niet zijn.
maar beter is te reizen, na 10 januari. En waarom niet in februari? Is nog steeds goed zomer weer dan…
Dank voor je reactie, dus januari zou ik echter moeten vermijden geef je aan? Of duren de meeste vakanties in Zuid-afrika tot 10 januari?
Ik lees nu op South Africa Weather & Climate (+ Climate Chart) dat het klimaat inderdaad erg goed is in februari. Zelfs maart is nog erg goed. Zet me toch aan het denken om misschien alsnog in februari te gaan.