hallo met frank.
Wij hebben een huis in bohol(Jagna) met een 4000 vierkante meter grond,
We willen nu wat europese planten daar gaan houden , ik dacht ook aan druven struiken, heeft iemand daar ervaring mee of tips?
Druiven worden in fililippijnen zover ik weet nergens gekweekt, is gewoon te warm ervoor denk ik.Maar je zou natuurlijk aan een deskundige op het gebied van druiven kunnen vragen of er ook rassen zijn die tropische temperaturen kunnen verdragen. Wellicht is het dan mogelijk om druiven te kweken.
Juist terug uit de Filipijnen, en er worden wel degelijk druiven gekweekt. Volgend jaar ga ik er zelf ook aanplanten.
Hi, kan men een kleine druiverlaar (in een potje) importeren zonder problemen ?
graag info aub
Hugo.
Officieel mag je geen levende planten het land binnenebrengen. hoewel ik heb ook wel eens voor iemand wat kleine plantjes in men koffer meegenomen. Geen problemen mee gehad. Ik weet niet wat de consequenties zijn als je met levende planten word gesnapt op de airport.
Een boete is nog om te overkomen, maar als men op grond hiervan je de toegang tot het land kan ontzeggen word het een ander verhaal
Bedankt voor uw antwoord !
Oei dus beter niet doen dus…stel je voor dat je niet binnen mag !
mvg,
Hugo.
Tis maar de vraag of druivensoorten hier uit Europa wel goed zouden gedeien in Filippijnen ? Tis tenslotte toch een tropisch land, en ik neem aan dat er druivensoorten zijn gekweekt die goed tegen tropische temperaturen kunnen.