hee iedereen
ik ben een meisje van nu 17 jaar en ik zit op dit moment in 5 vwo
als ik mijn school afgerond heb wil ik erg graag een wereldreis gaan maken.
(ben al aan het sparen, schiet nog niet erg op…)
maar nu moet ik op school een presentatie geven over wat ik wil gaan doen nadat ik mijn diploma heb. En daarvoor moet ik ook iemand interviewen.
dus ik d8 ik probeer het hier eens!
Het stelt niet zo veel voor, ik stel gewoon via e-mail een paar vragen over waar je heen bent geweest en hoe je de voorbereiding hebt gedaan en dat soort dingen. En of het leuk was natuurlijk
Dus ben je geintereseerd, laat het me dan ff weten
Nog niemand zich gemeld zie ik. Je moet eens kijken onder de blogers http://www.wereldwijzer.nl/reisblogs. daar zijn mensen te vinden met verschillende reisdoelen. Anders eens even speuren op www.reismee.nl ook een site waar mensen hun reis verhaal schrijven.
Ik ben in 2007/2008 een jaar in Australie geweest, heb de tijd van mn leven gehad en kan zeker aanraden om lekker een tijdje op reis te gaan als je klaar bent met school!
Was misschien niet echt een wereldreis aangezien ik dus alleen in Australie geweest ben, maar wel heel Australie doorgereisd op allerlei verschillende manieren, dus als je me wilt interviewen voor school moet je het maar laten weten!
Nadat ik mijn 2de MBO opleiding had afgerond wilde ik echt even uit de sleur van Nederland. Ik wilde voor een lange tijd weg en natuurlijk wel een beetje betaalbaar houden. Dus ben ik 3 jaar geleden naar Azie vertrokken, ik had een ticket na 8 maanden weer naar huis die ik tegen die tijd kon verlengen naar 12 maanden. Maar als ik het na 2 maanden zat zou zijn kon ik ook zo naar huis. Uiteindelijk ben ik 366 dagen weg geweest. Heb ik een heleboel landen in Zuid-Oost Azie gezien.
Ik had het begin wel een beetje gepland, maar verder lekker zien wat er op je pad komt. Als je in één continent blijft en veel over land kan verplaatsen kan dat ook wel. Als je een echte wereldreis wil maken moet je wel rekening houden met tickets enzo. Er zijn ook wereldtickets die je nog veel kan veranderen, maar dat kost wel meer. Maar geeft je wel meer vrijheid dat je ergens langer kan blijven als je dat zou willen.
In mijn geval kon ik gewoon van andere reizigers horen waar ik allemaal heen moest en waar niet en zo regelde ik langzamerhand beetje bij beetje hoe ik mijn reis voortzette. Uiteindelijk moet je wel tickets boeken en het liefst even van te voren want an ben je goedkoper uit en natuurlijk visums regelen voor dat je bij het volgende land ben als dat nodig is.
Reizen is eigenlijk zo makkelijk.
Ik ben behoorlijk verslaafd gereisd aan reizen sinds die reis. En heb in het afgelopen jaar dan ook nog 2 andere reizen gemaakt van ieder 3 maanden, naar Zuid-America en Zuid-Afrika & Madagascar. Nu staat het reizen een beetje op een laag pitje en ga ik hier in Nederland een huisje zoeken en hier een leven opbouwen. Ook heel leuk…
Ik hoop dat je er iets mee kan en als je nog vragen heb hoor ik t wel.
hee iedereen!
heel erg bedankt voor de reacties
maar ondertussen heeft een vriendin van een vriendin zich gemeld en heb ik haar kunnen interviewen
in ieder geval bedankt voor de reacties!
en ik ga zeker reizen.
Het ligt alleen nog even aan het geld waarheen…