Drinkwater argentinie

Weet iemand of je het water uit de kraan kan drinken in argentinie?

Alvast bedankt

Je kan het drinken maar ik zou het niet doen, het is erg chloor achtig. De meeste mensen kopen daarom dan ook flessen met water.
Maar het is dus niet zo dat je er ziek van wordt…:wink:

Hangt er wel een beetje vanaf wáár je bent natuurlijk. In sommige minder ontwikkelde gebieden zou ik het toch echt afraden. Daarentegen drinken wij gewoon water uit de kraan in Bariloche en als het moet zelfs direct uit het meer :slight_smile:

Hangt er wel een beetje vanaf wáár je bent natuurlijk. In sommige minder ontwikkelde gebieden zou ik het toch echt afraden. Daarentegen drinken wij gewoon water uit de kraan in Bariloche en als het moet zelfs direct uit het meer :slight_smile:

Bariloche is dan ook een hoog ontwikkeld gebied, zeker sinds Flipsen er woont :sliepuit:

Hoe dan ook zou ik in de stedelijke gebieden geen kraanwater drinken. Wij hebben in de Sierras de Córdoba bijvoorbeeld veel vrienden die darmproblemen hebben door het drinken van kraanwater. In Patagonië, dat zeer dun bevolkt is, zou je het wel kunnen doen. Als je niet voortdurend kleine flessen water wilt kopen, kun je ook 10-20 liter pakken kopen en deze overhevelen in kleinere drinkflesjes. Wel handig als je dit ergens koel kunt houden…

Groet,

Jan