Drie weken reizen in Indonesië, TIPS!

Ik ga vanaf 1 maart 2013 t/m 12 juni 2013 stage lopen in Surabaya, Indonesië. Ik wil in deze periode ongeveer 3 weken gaan reizen. Ik hoor graag van verschillende mensen tips/ideeën waar ik ECHT naartoe moet gaan en ook evt. tips qua verblijf (hostel/hotel etc.)
Ik zat zelf al te denken aan Bali, Lombok, Gili-eilanden. Is Singapore en Jakarta ook haalbaar om te bezoeken in deze 3 weken of ben ik dan te enthousiast?

En evt. nog goede tips die handig zijn te weten als ik drie maanden in Surabaya zit? Wie is er ooit geweest? Klopt het dat qua kleding driekwart mouw verplicht is en rokken/broeken etc. over de knie?

Alvast bedankt!

Je gaat stage lopen in een stad waar de bevolking overwegen islamitisch is. Ja, je moet je aanpassen als je met de lokale bevolking werkt. Je hoeft beslist geen hoofddoek, maar ik zou wel ellebogen en knieën bedekt houden.

Jakarta zou ik niet zo 1-2-3 bezoeken. Niet echt de leukste stad van Indonesië.

Bali en Lombok zijn leuk om te bezoeken, de meeste mensen doen er echter minder lang over dan 3 weken. Je kan evt met Perama er een boottrip naar Flores aan vast knopen. Dat kan je ter plekke beslissen.

Een korte trip naar de Bromo is ook een optie. Je kan ook een weekendje naar Yogyakarta.

Vanuit Surabaya kun je ook met Air Asia naar Singapore of Kuala Lumpur.

Zie ook IkReis - Route Indonesië: de leukste voorbeeldroutes (verder dan Java en Bali) voor tips.

Ik ben het eens met Jenny’s tips!