Mijn vriendin en ik gaan aankomende september 3 weken naar Indonesië. Nu hebben we al een paar plannen gemaakt, en zijn op dit moment nog op zoek naar een bevestiging of dit haalbaar is (of ander advies).
De Planning:
16 September - Aankomst Jakarta 15.30
17 September - Jakarta via Bogor naar Sukabumi (visite bij bekenden)
18 September - Sukabumi
19 September - Sukabumi - Pangandaran
20 September - Pangandaran (Green canyon)
21 September - Pangandaran - Bandung (vliegtuig naar denpasar van 15.05 aankomst 17.45)
22 September - Denpasar - Lembongan
23 September - Lembongan
24 September - Lembongan - Ubud
25 September - Ubud (monkey forrest)
26 September - Ubud (mountain biken van vulkaan)
27 September - Ubud (water tempel)
28 September - Ubud - Lovina
29 September - Lovina (jungletocht Sekumpul)
30 September - Lovina (Dolfijnen)
1 Oktober - Lovina - Denpasar
2 Oktober - Denpasar - Yogyakarta (vliegtuig vertrek 07.00 aankomst 07.10)
3 Oktober - Yogyakarta (Prambanan - Taman Sari)
4 Oktober - Yogyakarta (Borobudur)
5 Oktober - Terugreis vanaf yogyakarta 20.25 uur
Graag duidelijk waarom wel/niet iets doen. Alvast bedankt :vak02:
Ik zou niet naar Denpasar gaan, maar naar een van de steden in zuid Bali waar meer te doen is (bv. Kuta, Sanur, Legian).
Daarnaast vind ik je tijd in Yogya erg kort.
Ik zou proberen niet te veel te plannen, je schema zit nu behoorlijk vol.
Bedankt voor je PB. Ik reageer echter liever op het forum, omdat ik anders te vaak dezelfde vragen moet beantwoorden.
Het vliegveld van Denpasar ligt op ongeveer een uur rijden vanaf de stad Denpasar. Het ligt nl. in Tuban, op een steenworp afstand van Kuta. Zie de kaart van Bali.
Voor tips voor Bali en Java verwijs ik naar m’n website. Bali is net vanavond ge-update, ik hoor graag wat je er van vindt 
Sanur, Seminyak en Kuta zijn nogal druk en toeristisch dus die kan je skippen. Als je ergens tijd hebt moet je zeker naar een van de Gili eilanden gaan! Ik was naar Gili Trawangan en het is echt prachtig. Bali zelf heeft niet echt witte stranden maar op de Gili’s vind je bounty stranden, leuke eettentjes en een relaxte sfeer. De eilanden zijn klein en niet super toeristisch, maar toch ook gezellig!
Via Wereldwijzer app
Ik vind Gili T. inmiddels veel te toeristisch… De meeste stranden zijn daar inmiddels volgebouwd, alleen in het noorden heb je nog vrij uitzicht.
Nee, dan zijn de rustige stranden op Bali meer mijn ding.
(Daarnaast zou ik zeker niet meer bestemmingen opnemen in bovenstaand schema. Als je iets wilt toevoegen zou ik zeker iets anders schrappen.)
Hallo PRick1987, ik zou de route wat aanpassen en net wat Jenny zegt Denpasar overslaan.
De Planning:
16 September - Aankomst Jakarta 15.30
17 September - Jakarta via Bogor naar Sukabumi (visite bij bekenden)
18 September - Sukabumi
19 September - Sukabumi - Pangandaran
20 September - Pangandaran (Green canyon)
21 September - Pangandaran (Spring Valley)
22 September - Pangandaran - Yogyakarta
23 September - Yogyakarta (Borobudur)
24 September - Yogyakarta (Prambanan - Taman Sari)
25 September - Yogyakarta (Kraton - eventueel Merapi vulkaan)
26 September - Yogyakarta - Denpasar - Lembongan
27 September - Lembongan
28 September - Lembongan - Ubud
29 September - Ubud (monkey forrest)
30 September - Ubud (mountain biken van vulkaan)
01 Oktober - Ubud (water tempel)
02 Oktober - Ubud - Lovina
03 Oktober - Lovina (jungletocht Sekumpul)
04 Oktober - Lovina (Dolfijnen)
05 Oktober - Lovina - Denpasar - Terugreis
Voor monkey forrest in Ubud heb je niet de hele dag nodig. Een uurtje of twee is genoeg dus die dag kun je makkelijk nog iets doen of je bezoek aan monkey forrest combineren op een andere dag. Eventueel zou je ook vanuit Pangandaran via het Dieng plateau naar Yogyakarta kunnen rijden en dan eerst de Borobudur bezoeken voor je in Yogyakarta aankomt (scheelt ook weer een ritje)
Groetjes, Anita
De reden waarom wij Yogyakarta als laatste van de reis doen is omdat we vanaf daar weer terug gaan naar Nederland.
En ik ging er eigenlijk van uit dat 4 dagen in yogyakarta wel voldoende zou moeten zijn wanneer je kijkt dat we in totaal maar 3 weken hebben.
Waar wij op dit moment nog heel erg aan twijfelen is de beginfase van de vakantie.
Is het bijvoorbeeld haalbaar om van pandangaran - bandung voor 3 uur aan te komen ivm vlucht? Zo ja, welk vervoersmiddel raden jullie hiervoor aan?
Tevens gaan wij nog even kijken of we 1 dag minder op ubud verblijven, en dan 1 dan langer op Lenbongan, omdat we van veel kanten horen dat monkey forrest en water tempel goed te combineren is in 1 dag.
Een druk schema voor 3 wkn ,maar wel te doen
Veel plezier