Drie weken Australie, 18-12 tot 8 januari, wat mogen we niet missen?

Margriet, nog even dit. Mochten jullie besluiten om met een 4WD op pad te gaan, laat dat dan even weten. Zelf zijn we in 2010/2011 met een 4WD motorhome vanuit Adelaide via de Victorian Alps en Snowy Mountains naar Brisbane gereden. We kunnen de route dan op bepaalde stukken nog wat leuker maken.

We proberen morgen een keuze te maken. Mochten het de 4wheel worden houden we ons aanbevolen.

Margriet, ik heb een vriend in Adelaide gevraagd naar het caravan park in Adelaide dat het dichtst bij de binnenstad ligt, zodat je er rond oud en nieuw lopend op uit kunt. Dat is Adelaide Caravan Park aan Richmond Street: Adelaide Caravan Park <adelcar@adelaidecaravanpark.com>. Twee kilometer lopen naar de CBD. Volgende is Levipark Caravan Park, dat is 5 kilometer van het centrum en daarna Brownhill Creek Caravan park (7 kilometer). Weet niet hoe het in de Oud- en Nieuw nacht met taxi’s is, dus loopafstand zou mij wat lijken. Aan de andere kant is het wat verder van het centrum wellicht wat eerder rustig. Nou ja, Brabantse nachten zijn toch al lang… dus daar zijn jullie niet bang voor. En je hoeft op nieuwjaarsdag niet direct door naar Alice Springs.
Ik denk dat je, als je weet dat je inderdaad oud en nieuw in Adelaide viert, die plek het beste vroeg kunt boeken. Grote steden hebben rond die tijd nog wel eens een grote aantrekkingskracht.

Vond verder dit nog over oud en nieuw in Adelaide:

Kijk voor de aardigheid eens naar de eerste foto bij ons reisverslag 26 van 'Reis 2001’hoe wij de jaarwisseling 2003-2004 hebben doorgebracht…
En ook leuk, de eerste jaarwisseling vierden we net buiten Omeo in Victoria (jullie komen er bijna langs) We hadden het idee om na klokslag 12 even het dorp in te lopen, wat mensen nieuwjaar te wensen, vuurwerk te kijken. Het bleef na 12 uur dood- en doodstil. En van vuurwerk was geen sprake vanwege de enorme droogte. En op de nationale tv ging de film Lawrence of Arabia na een korte onderbreking gewoon door. Want terwijl het in Victioria al 2002 was, was het dat in Perth natuurlijk nog lang niet. (Reisverslag 2)
En hoe gek het weer in Australië kan zijn, twee dagen later in Bairnsdale zagen we een krant met daarin foto’s van sneeuwpop makende kinderen, de dag nadat wij de Victorian Alps uit waren. Jaarwisseling, hoogzomer. Was wel een uitzondering hoor!

Margriet, maar even zo. Ik kreeg net de mededeling dat er een privé bericht voor me was. Net als eerder deze week een keer een re: op mijn bericht ‘Alternatief’. Maar het enige wat ik zie is mijn eigen bericht op jou en niet een eventuele reactie. Ik stuur je wel even mijn reguliere mailadres, eventueel kun je dat gebruiken. Ik wilde vanochtend al vragen of mijn privé berichten aan jou wel aankomen.

Willem, Als het goed is heb je even geleden wel een privé bericht ontvangen, met daarin ook het e-mailadres.

margriet

Ja, klopt!