Drie maanden in Mexico rondtrekken in september

Hoi

Ik ben in september van plan om zes maanden rond te trekken. Eerste drie maanden door Usa en dan Mexico.
Ik weet alleen niet goed of drie maanden te lang is om in mexico te blijven. We zouden landen op mexico city en dan richting zuiden om vervolgens naar noorden richting cancun te reizen.

Is drie maanden te lang?
Is Mexico een duur land, qua slapen, eten en vervoer?

merci voor de hulp alvast

Hanne

Drie maanden is niet te lang voor Mexico. Je hebt dan de tijd om dingen te bezoeken. Maar waarom begin je niet in het noorden, in Tijuana bv. Om van daaruit de Baja te bezoeken dan de boot naar Los Mochis om daar de trein te pakken door de Canon del Cobre. Van daaruit kun je verder reizen richting het zuiden. Als je drie maanden de tijd hebt is het jammer als je alleen het stuk ten zuiden van Mexico-Stad bezoekt. Ten noorden ervan is ook genoeg te zien en is weer heel anders. Wat de kosten betreft weet ik alleen nog dat het noorden duurder is dan het zuiden. Maar als je veel je eet of je eten koopt op markten dan valt het wel mee.

Hoi

Merci voor het voorstel om in het noorden te beginnnen. Ik ga dat eerste rustig uitzoeken hoe we ons gaan verplaatsen en waar de interessantse plekken zijn van mexico.

Ik heb nog een vraagje. Ik heb zo gelezen dat Tijuana en baja een gevaarlijk stad en omgeving is. Klopt dat of is dit allemaal overroepen?

Tijuana ben ik alleen geland en de Baja in zijn geheel heb ik niet als onveilig ervaren. Vond het er vrij relaxed aan toe gaan.

Hey Hanne,

Over gevaarlijke plekken in mexico kun je de site van het ministerie van Buitelandse zaken raadplegen: www.minbuza.nl .
Wat betrefd gevaarlijke plekken weet ik niets persoonlijk. Wel hoor ik van de mensen om mij heen (Canadezen en Amerikanen) dat mocht je vanuit de US de grens oversteken tank benzine voor de US border en rij de tank leeg in Mexico en dan zit je in een veiliger gedeelte…
Zelf gaan wij volgende maand naar San Diego maar gaan niet de grens over omdat onze (canadese) autoverzekering ons niet dekt in Mexico en we voor het passeren van de grens een mexicaanse verzekeraar moeten vinden…

Hoop dat je er wat aan hebt!!!

Succes

Gr.

Remco