Hallo!
In April 2009 gaan mijn vriend en ik voor 3 maand stage lopen in Rincón de Guayabitos. Dit ligt redelijk in de buurt van Puerto Vallarta.
Vanaf 12 juli willen we een rondreis maken door Mexico. Deze reis zal ongeveer 3 weken duren.
Maar nu twijfelen we over onze reis, misschien kunnen jullie ons wat tips geven?
We wilden graag terugvliegen vanuit Cancún, omdat we op deze manier eventueel een kijkje konden nemen in Belize.
Maar is dit een realistisch idee? In drie weken van de westkust naar Cancún?
Of is het verstandiger om een terugvlucht te boeken vanuit Mexico-stad, en in drie weken de omgeving van Mexico-stad en Veracruz te bekijken?
Groetjes, Anke en Jelle
Hoi,
het is wel te doen, maar dan moet je er wel een beetje het gas op houden. Vooral als jullie in Belize e.e.a. hadden gepland.
Er is in het centrum van Mexico zoveel moois te zien, dat je het met minder reizen ook heel leuk kunt maken.
Het is maar net wat jullie zoeken. Is dat meer strand, of mag het ook heb binnenland zijn, waar je overwegend natuur en cultuur hebt?
In het centrum van het land is heel veel te bezoeken. Zelf zou ik in 3 weken de staten Jalisco, Michoacan, Guanajuato, San Luis Potosi bezoeken en dan via de staat Pachuca of Veracruz (via de tempels bij het stadje Poza Rica) terug naar DF. Hiermee kun je 3 weken zeer makkelijk mee vullen met natuur en cultuur en is ook zeker zo mooi als het zuidoosten van Mexico. Zal nog wel behoorlijk wat km zijn, maar het scheelt zo op het eerste gezicht 1 of 2 dagen rijden dan als je naar Belize zou willen gaan.
Anders zou ik eerder een binnenlandse vlucht naar het oosten (Veracruz of nog oosterlijker) nemen wil je dit toch zien en van daaruit beginnen te rondreizen richting Cancun en/of Belize)
Dankjulliewel voor de tips, we hebben het allemaal nog eens bekeken en toch besloten terug te vliegen vanuit Mexico-city. Op deze manier hebben we toch iets meer rust, en rond Veracruz is ook een heleboel te zien.