Drie dagen vullen.. Natuurtip

Hallo, morgen ga ikmet de bus naar Hiroshima. Daarna heb ik nog drie dagen die ik mag vullen voordat ik in Osaka zal zijn. Heeft iemand n leuke tip( het liefst op de route omhoog) waar ik in de natuur kan zijn? Ik hoop het

bedankt,

Sara

Wat had je qua “natuur” in gedachten? Echt tips voor wildernis heb ik in die hoek zo niet zo niet, wel voor even de grote stad uit.

Vanuit Hiroshima kan je makkelijk een dagtrip maken naar Miyajima, een heilig eiland met diverse tempels maar met zeker ook de nodige wandelmogelijkheden. Weliswaar zeer toeristisch, maar dat beperkt zich toch tot een gering deel van het eiland.

Onderweg naar Osaka kom je nog door Kurashiki en Okayama. Okayama heeft een van de beroemdste tuinen van Japan te bieden, al moet ik eerlijk bekennen dat ik destijds niet erg onder de indruk was. Vanuit beiden zou je een mooie fietstocht over de Kibi-vlakte kunnen maken. Ook zou je van daaruit diverse eilanden in de Seto-binnenzee kunnen bezoeken, ik ben zelf op Naoshima geweest, dat was een erg leuke dagtrip. Voor wat meer ruige natuur zou het grotere Shodoshima ook een optie kunnen zijn.

Je zou naar de Taishaku kyo Gorge en Taishaku Valley kunnen gaan bij Tojo (ligt tussen Hiroshima en Okayama) je kan met de trein vanuit Hiroshima naar Tojo hiervoor. 3h 25 min from Hiroshima to Tojo Station by JR Kibi Line OR 2h from Hiroshima Bus Center to Tojo by bus. 20 min from Tojo Station to Taishaku-kyo. Google maar ff of je dat wat vindt.

Dank jullie voor de tips!