Wij hebben een huis in de Marche,Ripatransone , en wij zouden er dit jaar gedurende de verbouwingen wat langer willen verblijven.
Het huis ligt nogal afgelegen en er is water en electriciteit, but that’s about it 
Ik ben op zoek naar de mogelijkheden voor draadloos internet op mijn notebook om toch wat contact te onderhouden met het thuisfront.
Heeft iemand hier ervaring mee en kan iemand me verder helpen ?? Ben een complete leek op dit gebied.
Een wireless stick ? en waar kan ik daarvoor terecht ? Of zijn er andere mogelijkheden.
Hartelijk dank voor alle eventuele antwoorden
Domi /Ciapella
Hoi Ciapella,
Ik heb zonet deze site leren kennen omdat ik eveneens graag de grote stap wil wagen om naar Italië te verhuizen. Ik las dat jullie naar Le Marche verhuisden en dat is ook mijn favoriete streek. Helaas kan ik je niet helpen met je vraag wat betreft draadloos internet maar hoop dat je het ondertussen hebt gevonden? Ik heb heel wat practische vragen die bij een verhuis komen kijiken: hoe werk zoeken daar? wat kost een gemiddelde woonst om te huren bv? welke zaken moet je in orde maken in Italië zelf om er te kunnen wonen? Graag zou ik in contact willen komen met mensen die er wonen en die mij hierin verder wat kunnen helpen, tips geven of wat dan ook. Hoe bevalt het jullie daar? Hoe maakten jullie de overstap? werken jullie daar? enz… je mag me altijd mailen op [EMAIL=“natjonck@gmail.com”]natjonck@gmail.com alle tips zijn welkom.
Groetjes,
natalia uit België
Juist toen het internet-tijdperk begon, ben ik vertrokken uit Italië. Ik zit dus niet meer tussen dat soort gesprekken op Italiaanse bodem.
Wel weet ik dat je via satelliet kunt internetten in geheel Italie via Tooway vanaf 40euro/mnd. Kijk eens op Internet senza confini | bigblu
Groet,
Karin