Gratis internetten in Rome

Mijn dochter gaat voor een stage naar Rome en wil graag weten of gratis internet mogelijk is in de stad. Kan iemand mij daar iets over vertellen? Groet, Jos

Jos,
Italie is net als elk ander land, gebruik maken van diensten kost geld.
Natuurlijk is er ergens iets te vinden waar Internetten geen geld kost maar zou daar niet te snel op ingaan als ik je dochter was. Wij hebben in Italie Casa Vecchia dit is een vakantiehuis met zwembad en 3 appartementen in de verhuur en een terreintje met 2 staanplaatsen voor tenten in Grognardo. www.grognardo.nl Op het terrein hebben we wifi. Dus appartement huren of staan plaats betekend gebruik mogen maken van internet. Lijkt mij vertrouwder dan 'n willekeurig adres met “gratis” internet.
Harrie.

Hoi Jos,

Ik zou er inderdaad niet vanuit gaan dat ze zomaar gratis internet tegenkomt. Al zijn er wel Youth Hostels die het aanbieden als je er blijft overnachten. Verder zou ik me niet zo’n zorgen maken. Het stikt van het internet in Rome, en meestal is het helemaal niet duur. Maximaal E2 voor een half uur, soms zelfs E1 voor een heel uur. Dat moet mogelijk zijn :wink:
Wens je dochter maar veel plezier! Ik vond Rome iig geweldig :nod:

Gr, Phulo

Gratis internetten is zeker mogelijk in Rome. Je vindt de free Wifispots op:
http://www.jiwire.com/

Verder free wifi bij McDonald (Spaanse Trappen)

Ik vertrek zelf volgende week naar Rome en zal vooral op dit adres gratis op internet gaan: Chiostro Del Bramante - Dart

succes

Hallo solomio,

dank je wel voor je bericht. Veel plezier in Rome.

Jos