ik wil deze zomer met een vriendin naar rome vliegen. Vervolgens willen we met de trein naar een plaatsje in de buurt van rome (mag best bv uur/anderhalf uur met de trein) datbij een strand ligt. Daar willen we dan een week gpoedkoop overnachten, in jeugdherberg,hostel,B&B ofzoiets. Lekker relaxen aan t strand en dagje rome met de trein. Ik kom er zelf niet uit welke plaatsjes nou in aanmerking zouden komen, cicitavecchia zag ik of lido di ostia ofzo? Maar daar vind ik weer geen hostels? Wie kan me helpen???
we willen eigenlijk naar fiumicino vliegen,dat ligtnamelijk al dicht bij strand(plaatsjes) maar welkemaatschappijen vliegen daarheen?de meeste gaan naar rome zelf?
we hebben voor rome gekozen omdat dit het goedkoopste is om naartoe te vliegen, alsjullie andere tips hebben voor andere gebieden in italie,andere plaatsen,waar je goedkoop heenkunt vliegen en goedkoopp kunt overnachten aan het strand, zijn we hierook erg blij mee!
ik heb een leuke Bed & Breakfast in Civitavecchia, in het noorden van Rome, dichtbij strand, zee, haven, centrum, winkelcentrum,historische centrum, internet point. Hier zit ook een leuk acquapark & romeinse baden (het is zo relax!). Het is een klein maar fijn havenstadje. Ik zit 5 minuten van het trainstation waar jullie rechtreekse treinen kunnen halen naar Rome & Vaticaanse stad (50 minuten), Napels en Pisa. Een single room kost 30 euro, een double room 55 euro (per nacht) incl.ontbijt. De kames zijn groot met TV en delen een grote badkamer, keuken, terras+tuin. Ik woon hier sinds een jaar, sinds 2 maanden heb ik mijn B&B opgericht. Als ik jullie email/adres krijg, kan ik jullie wat foto’s opsturen en/of folders.
Groetjes en wie weet tot gauw!
Susanna
Susanna Bed & Breakfast
Via Giacinto Bruzzesi 3/A
00053 Civitavecchia, Rome (Italië)
Tel. 0039.338.2655318
[EMAIL=“bbsusanna@yahoo.it”]bbsusanna@yahoo.it
Op lowcost airlines kun je precies zien welke maatschappijen op ciampino of fiumicino vliegen. Vervolgens kun je op trenitalia precies vinden hoe lang je er dan met de trein over doet om naar je volgende gewenste bestemming te komen.
succes!!!
Je kunt het beste (goedkoopste) met Ryanair vliegen, tip: het vliegveld ‘dusseldorf’ is eigenlijk het plaatsje ‘Niederrhein’ (ofzo) in duitsland, en ligt zeer dicht bij Nijmegen. Je kunt je met de taxi van station Nijmegen rechtstreeks af laten zetten op het vliegveld voor 15 euro (Taxi Hottgenroth). De vluchten van dat vliegveld naar Rome zijn erg, erg goedkoop (startend vanaf 1 euro als je een beetje wat data afgaat). Verder kun je vanaf Rome alle kanten op. Ik ga zelf vaak naar de provincie Marche, dat ligt aan de oostkust van Italie (dus, strand). Ik ga met de Roma-Marche Linee, een buslijn die je voor 16 euro van treinstation Rome Termini naar diverse plaatsen in Marche brengt. De rit duurt ca. 4 of 5 uur. Je kunt bijv. uitstappen in Porto San Giorgio, dat is een badplaats. Marche is heel rijk aan cultuur en natuur, theather en kunst. Naja misschien iets voor jullie.