Tips/adviezen voor verhuizen naar Italië

Hallo allemaal,

Wij Maurice (30) en Angela (23) lopen al 3 jaar met de wens om naar het buitenland te gaan verhuizen. Sinds een aantal maanden zijn we eruit dat het Italië word en dat we daar een bed & breakfast willen opzetten. We hebben al veel in boeken en op internet gelezen en uiteraard ook van het leven in het land zelf kunnen proeven, maar toch zouden we wat meer verhalen en ervaringen van mensen die ons voor zijn gegaan willen horen…dus mocht je het met ons willen delen, dan horen we het graag! We hebben namelijk nog zoveel vragen. Is het bijvoorbeeld nog wel interessant om daar een bed & breakfast te beginnen? Kan je daar nog voor een redelijke prijs een huis kopen? Want de verschillen bij diverse makelaars is enorm! We gaan volgende maand naar IMMO International Beurs in Houten, is hier iemand al geweest?

Kortom alle tips en ervaringen zijn welkom, want het word nu wel eens tijd voor concrete plannen!

Groeten Maurice & Angela

http://www.wereldwijzer.nl/images/misc/progress.gif

hallo,
wij (Belgisch/Nederlands koppel) zetten de stap 6 jaar geleden en runnen nu een B&B in de Marche. Onze belevenissen e.d. kun je lezen op http://lemarche.web-log.nl, je kan onze site ook raadplegen www.lagirandola.eu en kijk eens bij www.casafontana.com, die behandelen ook dat onderwerp. je mag ons ook altijd nog mailen met concrete vragen.
groetjes vanuit de zonnige Marche.
Isabelle

Ciao Maurice en Angela,

Heel veel info en links kun je hier vinden in de rubriek:
“Voorgoed vertrekken naar Italia”
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=5878

Veel succes en ik blijf zeggen:

1. wie niet waagt,wie niet wint.
    2.Nee heb je, ja kun je krijgen
    en
  2. Meglio tardi che mai.

Distinti Saluti
Arturo

Dank jewel Arturo,

Helaas hebben we op dit forum niet echt antwoorden kunnen vinden, maar we zoeken lekker rustig verder…enne wij zullen het zeker wel wagen!

Ciao,

Maurice&Angela

Hallo Maurice & Angela,

Ik heb 20 jaar de wens gehad om in Italie iets te beginnen en heb dat ook gedaan. Heb een restaurant (pizzeria, bruschetteria,paninoteca) gekocht in een plaatsje waar ik al 30 jaar kom met vakantie. Prachtig aan de boulevard gelegen met 75 stoelen buiten op het terras en 65 binnen.
Het is er waanzinnig druk geweest in het hoogseizoen en heb Italie ook van de andere kant leren kennen. Alles is te doen maar denk er niet te ligt over. Als het kan verbrand niet al je schepen achter je en probeer iets in te bouwen dat je de stap terug altijd kan maken. Voor jullie plannen is het heel belangrijk te bepalen waar je het B&B wil starten. Ik zit in Lazio net onder de grens van Toscane aan de kust. De prijzen per regio verschillen heel erg van elkaar. Ik heb 6 maanden zonder mijn gezin moeten werken en dat is een heel erg gemis geweest. Ik heb hele goede ervaring met Martin en Joke van Dasognare. Deze hebben ook een site. www.Dasognare.nl Zij hebben een goede kijk op de markt en hebben ook veel contacten met B&B die jullie misschien verder kunnen helpen.
Als je meer wilt weten kan je me altijd mailen.

Groet,
A3

Voor informatie over het starten van een Agriturismo of Bed & Breakfast kunt u onze site bezoeken:

www.feldas.nl

hallo, wij zijn ook reeds een tijdje bezig met het zoeken van een pand in italie om B&B te starten,waar kunnen we tips ivm verblijfsvergunningen,rechten en plichten enz vinden?

Ik heb dit reeds gemeld op het onderwerp van Elisa. Wij hebben een goedlopende B&B in Noord Italie, omgeving Verona op een prachtige locatie. Wij denken erover ons huis, inclusief de website van de B&B, te verkopen. Het gaat om een grote goed onderhouden alleenstaande villa met veel grond. Wie interesse heeft kan ik foto’s alsmede informatie toezenden.

hoy,
bedankt voor de mail, heb ondertussen een pand gekocht bij ons in de ardennen waar we een B&B van gaan maken, dus voor ons hoef het niet meer.
ciao, cristel

Hallo Nina07, kun je me de link toesturen? Ik kom namelijk uit Verona en heb nu een agriturismo in Le Marche, maar ken veel mensen die hetzelfde willen doen in het noorden… als je me ook alle andere info zou kunnen sturen (prijs, waarom je verkoopt, exacte lokatie, inschatting bezetting komend seizoen, e.d.).

ciao ciao
Vanessa
:dag:

Hoi Angela en Maurice!!! Leuk dat ik jullie hier tegenkom!!! Zijn er al wat concretere plannen sinds de laatste reis hier?

Ciao ciao uit Monsampolo!
de luitjes van
www.villabussola.com

Kijk anders voor meer tips voor verhuizen naar Italië eens hier: http://latravia.com/guide/nl-NL/italy

Voel je vrij je vragen te stellen!

Beste Maurice en Angela,

Wat betreft de aankoop van B&B en minicampings in le marche kijk dan op en vraag hierna.
www.rooseconsultancy.com mail info@rooseconsultancy.com
Wat betreft een boek handboek wonen en kopen in Italie Guide Lines van P.l. Gillisen.IBSN 9789074646581

Beste Angela en Marurice ,

Wat ik al vermelde er zijn B&B minicampings te koop in Marche die al in bedrijf zijn maar worden niet op internet gezet wegens bedrijfstechnische redenen.
Veel succes
Ik kan wel de foto’s en informatie sturen.

Succes
Lilly Roose

www.rooseconsulltancy.com
Mail Info@rooseconsultancy.com

Een goeie tip voor de verhuizing naar Italië is om je verhuizing op een site te plaatsen (zie de link). Hier kan je je kosten besparen op de verhuizing zelf. Lijkt me een handig om op zn minst uit te proberen als je niet teveel geld wilt uitgeven aan de verhuizing van je spullen.

Groetjes!