Doubtful of Milford Sound

Beste (mede)reizigers,

Wij gaan volgende week naar NZ en willen graag naar de Doubtfull of Milford Sound. Welke raden jullie aan?
Bij welke hebben we een grotere kans om naast natuurschoon ook “wildlife” te zien?
Wat zijn de voors en de tegens van allebei.
We willen waarschijnlijk de overnight cruise doen.

Bij voorbaat dank voor jullie hulp.:zon::storm:

Wij hebben vorig maand Milford sound gedaan, omdat Doubtfull gewoon moeilijker op je eentje te doen is. Je bent afhankelijk van busvervoer ed.
Ik vond het eigenlijk allemaal een beetje overroepen, maar dat komt misschien omdat ik vorig jaar naar Noorwegen geweest ben waar er 100-den van die Fjorden te zien zijn. Milford Sound is wel mooi, maar het is dus niet veel anders of spectaculairder als bvb het Geiranger fjord in noorwegen. Maar als je nog nooit een fjord gezien hebt is dit misschien anders.
Wij hebben een gewone cruise gedaan. Qua wildlife hebben we enkel zonnende zeehonden tegengekomen.
Ivm de overnight cruise nog hetvolgende: je zal hierop in theorie niet veel meer zien dan op een gewone cruise. Het schip vaart net als de gewone cruise tot het eind van de fjord en keert dan terug. Ergens in een inham meert hij dan aan waar hij blijft tot 's morgens vroeg. Het enige voordeel dat je misschien hebt is dat je de fjord ziet bij zonsondergang en zonsopgang.

Hallo Linda,

Wij zijn naar de Doubtfull Sound gegaan en waren daar danig van onder de indruk. "wildlife in NZ’ is niet zo van toepassing buiten de vogels. Maar de natuur daar was overweldigend. Als je op het kaartje van de sounds kijkt zie je dat de Doubtfull sound veel langer is.
Veel plezier daar, ben jaloers. Smeer je wel goed in tegen de zandvliegen.
Volgens zeggen zag God hoe mooi het daar was en schiep de zandvliegen om de NZlanders in beweging te houden zodat ze niets zouden kunnen vernielen. Het is maar dat je het weet. Deet 50 helps :slywink:

Qua wildlife denken we daar meer zeehonden (seals), pinguins en dolfijnen als we geluk hebben. Weet niet of je daar bij de Doubtful meer kans op hebt?:wereld:
Verder is elke reaktie nog steeds welkom. Volgens mij lopen de meningen nogal uiteen.

Ik ben in de Milford Sound geweest en heb daar zonnende zeehonden gezien en dolfijnen. De boten die excursies varen doen “spelletjes” met ze door om beurten harder te varen. De dolfijnen zwemmen vlak voor de boeg van de snelstvarende boot en waren op deze manier goed te zien!

Ik denk dat je het wel een beetje met elkaar kan vergelijken,met als enig verschil dat je bij milford sound met egen vervoer erheen kan,en bij doubtfull sound dat je eerst over de 200 dollar moet betalen om er uberhaupt te kunnen komen…tja…

doubtfull sound!!! das nog eens een stukje ECHTE natuur!! heb in november een overnight cruise gedaan en dat is toch 1 van de mooiste excursies geweest in heel nieuw zeeland!!! milford sound is veeel te toeristisch…

en wildlife tja, je moet natuurlijk altijd geluk hebben maar ik heb toen zeehonden, albatrossen, pinguins en dolfijnen gezien :slight_smile:

kijk eens bij real journeys in te anau… succes!

Wij hebben ze allebei gedaan.
En ze zijn heel verschillend van elkaar.
Ik had er niet 1 willen missen

Beste Linda, zulke mededelingen moet je op een forum vol Nieuw Zeeland ‘lovers’ niet zo klakkeloos melden, denk aan onze gevoelens :smiley:

Ik ben met de kayak door milford sound geweest en ik vond het mooi, maar inderdaad niet mooier dan bijvoorbeeld in Noorwegen. Ik ben in doubtful sound niet geweest.
En oh ja, ook ik ben helemaal lek gestoken door de zandvliegen. ik raad je aan om een thermoshirt en broek aan te doen (of een legging en shirt met lange mouwen ofzo)

Wij bezochten Doubtful sounds en vonden het buitengewoon prachtig.
Een videoverslag en foto’s kunnen jullie bekijken op onze website onder de Tab Nieuw zeeland
De link:

http://home.scarlet.be/guidokestens/

Veel kijkplezier

Ria en Guido