Hallo, heeft iemand ervaring met treinreizen door Amerika? Ik las dat Amtrak wel een goede maatschappij is en veel te bieden heeft. Is treinen makkelijk te doen? En qua kosten scheelt dit dan ook?
Alvast bedankt
Hallo, heeft iemand ervaring met treinreizen door Amerika? Ik las dat Amtrak wel een goede maatschappij is en veel te bieden heeft. Is treinen makkelijk te doen? En qua kosten scheelt dit dan ook?
Alvast bedankt
Ik heb er zelf helaas nog geen ervaring mee (afgezien van een uurtje met de NJ Transit dan), maar heb een paar jaar geleden wel zitten kijken voor een rit met de California Zephyr, van Chicago naar San Francisco. Lijkt me altijd nog een pracht van een rit die er ooit echt nog maar een keer van moet gaan komen.
Hou er in ieder geval rekening mee dat Amtrak totaal onvergelijkbaar is met de spoorwegen hier in Nederland. De meeste treinen rijden slechts eens per dag of zelfs nog minder, en het gaat op langere afstanden gewoon 24 uur per dag door, wellicht moet je dan ergens midden in de nacht eruit. Ook heeft Amtrak een sterk ondergeschikte positie in het spoorwegverkeer, op enkele uitzonderingen na gebruiken ze het spoor van de goederenmaatschappijen, waarbij het personenvervoer zeker niet op voorrang hoeft te rekenen. Vertragingen van enkele uren zouden eerder regel dan uitzondering zijn. Los daarvan schijnt het allemaal wel uitstekend geregeld te zijn, een comfortabelere manier van reizen is er waarschijnlijk niet.
Voor de kosten hoef je het ook niet te doen, zeker in Florida zal een huurauto waarschijnlijk goedkoper zijn, zeker als je met meer personen bent. En eenmaal op plaats van bestemming heb je waarschijnlijk bij gebrek aan OV toch ook weer een huurauto nodig.
Je moet de trein denk ik niet zozeer als puur vervoermiddel zien, daarvoor zijn er betere en goedkopere alternatieven. Beschouw het echter als een centraal onderdeel van je reis, kies de mooie trajecten uit en het schijnt zeker de moeite waard te zijn.
Ik heb zelf jaren geleden ('91) naar de USA geweest en had toen zo’n treinpas voor het oosten van de USA gekocht.
Wat WizzardosOss ook zegt. Houdt rekenening met de enorme afstanden. wij waren toen van New York naar Orlando afgereisd dat duurde dus 24 uur. Houdt ook rekening dat je altijd van te voren moet reserveren en niet zomaar in kan stappen. Tenminste dat was toen weet niet of dat nu ook nog geld. En er de treinen rijden niet zo frequent als dat je zou willen. 1 x per dag.
Waar je ook nog op moet letten is dat de treinstations meestal in uithoeken van de steden liggen niet lekker centraal zoals hier (uitzonderingen daar gelaten).
Als je alleen voor Florida gaat zou ik inderdaad lekker een huurauto nemen. Meer comfort, meer vrijheid en net zo duur denk ik.
Nog een tip mocht je toch voor de trein kiezen. Hou rekening met de nationale feestdagen. Rond die dagen zitten die treinen bomvol en dan is de kans dat je niet kan reserveren. Hebben wij meegemaakt namelijk.